Gå til innhold

Pushups, hvordan få til en?!


Jeanette Strand

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ah, dette kan jeg (y) I år har jeg gått fra 0 til 10 push ups, og er riktig stolt av det!

Begynte å trene negativer, stod på tærne i skikkelig push ups posisjon, og senket meg ned. Det tok ganske lang tid før bevegelsen ble kontrollert hele veien, i begynnelsen bare raste jeg ned, hehe. Når jeg kom så langt at jeg klarte å kontrollere bevegelsen langsomt ned i flere repetisjoner, begynte jeg å presse opp igjen når jeg hadde kommet ned, altså rolig ned + press opp med full kraft. Det tok lang tid før denne pressingen overhodet førte til en faktisk bevegelse oppover, utenfra så det sikkert ut som om jeg bare holdt meg i ro i bunnposisjon en liten stund :D Dette holdt jeg på med frem til til sommeren, før jeg endelig en dag klarte å presse meg helt opp og hadde fullført min første skikkelige push up :happy: Deretter har jeg brukt en push ups app (det finnes sikkert mange, min heter bare "Push ups" (App Store)). Der har jeg lagt inn hvor mange jeg klarer, og så beregner den antall repetisjoner og sett ut fra det. Og nå til jul er jeg altså på 10 i første sett (y)

Push ups treningen har vært en del av et treningsprogram hele veien, så jeg har jo gjort andre øvelser som også har økt styrken og hjulpet på. Har trent styrketrening 2-3 ganger i uken hele året. Brukte en variant av SS frem til over sommeren, deretter byttet jeg til X-press og holder fortsatt på med dette.

Lykke til da! You can do it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også starte mot en vegg/høy stang slik at vektarmen blir kortere og bevegelsen lettere - man MÅ ikke starte flatt på bakken :)

Også viktig å få med skulderbladene - scapular pushup er kjempefin til dette, start med å mestre denne før du involverer å bøye albuen og skulderleddet. Å senke deg ned skal kjennes ut som en robevegelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...