TrK Skrevet 24. desember 2014 Skrevet 24. desember 2014 Hei, Har trent styrke en 2-3 måneder nå, basert på et "nybegynnerprogram" jeg fant her på denne bloggen. Trener fullkropp ca. 2 ganger i uken. Trener kondisjon (løping/sykling) ca. 2 ganger i uka i tillegg. Har ok fremgang på de fleste øvelsene, synes jeg, bortsett fra på en øvelse, EZ-curl, der har det nå stått tilnærmet stille i ukesvis. Noen tips til hvordan komme videre? alternative øvelser? /T Siter
Infa Skrevet 24. desember 2014 Skrevet 24. desember 2014 Bicepsen er liten muskel og sammenlignet med knebøy er progressjon i den øvelsen mye vanskeligere. En bedre øvelse er bicepscurl med vanlig stang,siden den aktiverer biceps bedre enn EZ-stang. (Korrekter meg om det er feil noen) Siter
fff Skrevet 24. desember 2014 Skrevet 24. desember 2014 Når du er fersk og stagnere, prøv å bytt ut øvelsen med en lignende og fortsett. Siter
Therese Skrevet 24. desember 2014 Skrevet 24. desember 2014 Hvordan er styrke i triceps i forhold? Siter
TrK Skrevet 25. desember 2014 Forfatter Skrevet 25. desember 2014 Siste økt brukte jeg vel akkurat samme vekt på triceps pushdown som jeg brukte på EZ-curl, men der har jeg ihvertfall hatt progresjon siden jeg startet. Btw, her er logg fra siste økt: http://www.jefit.com/members/user-logs/log/?xid=2497605&dd=2014-12-20 /T Siter
TrK Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Skrevet 26. desember 2014 Byttet ut EZ-curl med hammer curl i dagens økt, tenkte å prøve det noen uker fremover. Så får vi se om fremgangen kommer /T Siter
kl99 Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 'bicep' består av flere muskler. Bicep lange og korte hodet, brachialis og brachioradialis. Bytt på å trene alle disse. F.eks Stående cablecurl Hammercurl Stangcurl med pronert grep Vanlige DB curls Ikke kjør alt samme dagen. Dersom du trener rygg først, kan du fullføre med 1-3 sett med bicep curls Den feilen mange gjør er å trene for hardt. I starten får man fremgang av ALT, men ettersom man blir sterkere så må treningen bli noe smartere. Lykke til :-) Siter
Apothic Skrevet 4. januar 2015 Skrevet 4. januar 2015 Bicepsen er liten muskel og sammenlignet med knebøy er progressjon i den øvelsen mye vanskeligere. En bedre øvelse er bicepscurl med vanlig stang,siden den aktiverer biceps bedre enn EZ-stang. (Korrekter meg om det er feil noen) biceps med rett stang dreper håndleddet. Beste er med frivekter, ikke stående brobicepscurl, men sittende med armene ut til siden. Denne kan gjøres i vanlig variant eller hammer curls. Her får du full strekk på hele bicepsen. Siter
Ove_68 Skrevet 6. januar 2015 Skrevet 6. januar 2015 biceps med rett stang dreper håndleddet. Det er sant, men hvis en likevel ønsker å trene biceps curls med rett stang så er det mer skånsomt mot håndleddet å benytte et bredere grep. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.