Gå til innhold

Manglende progresjon i bicepscurl, alernative øvelser?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har trent styrke en 2-3 måneder nå, basert på et "nybegynnerprogram" jeg fant her på denne bloggen. Trener fullkropp ca. 2 ganger i uken. Trener kondisjon (løping/sykling) ca. 2 ganger i uka i tillegg.

Har ok fremgang på de fleste øvelsene, synes jeg, bortsett fra på en øvelse, EZ-curl, der har det nå stått tilnærmet stille i ukesvis.

Noen tips til hvordan komme videre? alternative øvelser?

/T

Fortsetter under...

Bicepsen er liten muskel og sammenlignet med knebøy er progressjon i den øvelsen mye vanskeligere.

En bedre øvelse er bicepscurl med vanlig stang,siden den aktiverer biceps bedre enn EZ-stang.

(Korrekter meg om det er feil noen)

Siste økt brukte jeg vel akkurat samme vekt på triceps pushdown som jeg brukte på EZ-curl, men der har jeg ihvertfall hatt progresjon siden jeg startet.

Btw, her er logg fra siste økt: http://www.jefit.com/members/user-logs/log/?xid=2497605&dd=2014-12-20

/T

Annonse

'bicep' består av flere muskler. Bicep lange og korte hodet, brachialis og brachioradialis. Bytt på å trene alle disse.

F.eks

Stående cablecurl

Hammercurl

Stangcurl med pronert grep

Vanlige DB curls

Ikke kjør alt samme dagen. Dersom du trener rygg først, kan du fullføre med 1-3 sett med bicep curls

Den feilen mange gjør er å trene for hardt. I starten får man fremgang av ALT, men ettersom man blir sterkere så må treningen bli noe smartere.

img_0346.jpg

Lykke til :-)

• 2 uker senere...
Bicepsen er liten muskel og sammenlignet med knebøy er progressjon i den øvelsen mye vanskeligere.

En bedre øvelse er bicepscurl med vanlig stang,siden den aktiverer biceps bedre enn EZ-stang.

(Korrekter meg om det er feil noen)

biceps med rett stang dreper håndleddet.

Beste er med frivekter, ikke stående brobicepscurl, men sittende med armene ut til siden.

Denne kan gjøres i vanlig variant eller hammer curls.

Her får du full strekk på hele bicepsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...