karbomamma Skrevet 9. desember 2014 Del Skrevet 9. desember 2014 Overskriften sier vel igrunn sitt. Jeg føler meg som ei vannblubbe! Det føles virkelig ut som om kroppen min holder skikkelig på vann for tiden. Er det noen som har noe tips til hva man kan gjøre med dette foruten å holde seg unna salt samt drikke masse vann? Hjælp, føler meg som en vandrende vannballong. Wibble wobble! Negativ 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
runforit123 Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Hvordan er kostholdet? Hvordan er aktivtetsnivået? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/#findComment-1096182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHoel Skrevet 10. desember 2014 Del Skrevet 10. desember 2014 Hvordan væskebalansen i kroppen er, er avhengig av mange ting. Bruker du noen form for medisiner? Hvordan er kostholdet ditt? Hvor mye salt og vann får du i deg? Hvor i menstruasjonssyklusen er du? osv. Det er ikke sånn at man kan "slanke" bort vann. Vann har vi i kroppen av naturlige årsaker, og igjen, hvordan væskebalansen er avhenger av flere ting. Du skriver at du føler du holder vann. Er det noe du tror fordi du faktisk har fett på kroppen, eller opplever du dype merker etter f.eks sokker? Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/#findComment-1096233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 11. desember 2014 Del Skrevet 11. desember 2014 Overskriften sier vel igrunn sitt. Jeg føler meg som ei vannblubbe! Det føles virkelig ut som om kroppen min holder skikkelig på vann for tiden. Er det noen som har noe tips til hva man kan gjøre med dette foruten å holde seg unna salt samt drikke masse vann? Hjælp, føler meg som en vandrende vannballong. Wibble wobble! Å hold seg unna salt og vann virker isåfall mot sin hensikt iom salt er en (av flere) viktige elektrolytter og er med på å balansere væskebalansen, som igjen virker på prestasjon og restitusjon (søvn). Trener du kondisjonstrening? Sover du bra om natten? + Det FrkHoel kommer med Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/#findComment-1096529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
karbomamma Skrevet 13. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2014 Oj, her hadde jeg jo fått noen fine svar For å svare alle på en gang så begynner jeg med kosten. Jeg spiser for det meste veldig sunt. Spiser ikke kjøtt, men henter proteiner fra bønner, linser, soya osv. Planen er å begynne med prot-shake igjen, men pr dd. gjør jeg ikke det. Spiser lite karb da jeg ikke tåler stivelsesrike matvarer så godt. Sukker styrer jeg for det meste unna bortsett fra en spisedag i helgen hvor jeg kan spise noe godis og sukkerholdig brus. Vet at jeg ligger noe lavt på kcal, men dette jobber jeg med å endre på. Akkurat nå trener jeg kombinert styrke/cardio. Hjemmetrening med 30 day shred/ Bodyrock stort sett hver dag. Akkurat nå har jeg ikke mulighet til å trene på senter. Jeg føler at kroppen holder vann, ser det på sokker ja, men kjenner også igjen følelsen fra tiden jeg har vært gravid. Vankelig å forklare, men den som har hatt mye vann i kroppen selv vet hvilken følelse jeg snakker om. Sliter med nattesøvn, og vet det kan være en medvirkende faktor. Får sjelden mer enn 6 timer, da jeg sliter med innsovning. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/#findComment-1097115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Oj, her hadde jeg jo fått noen fine svar For å svare alle på en gang så begynner jeg med kosten. Jeg spiser for det meste veldig sunt. Spiser ikke kjøtt, men henter proteiner fra bønner, linser, soya osv. Planen er å begynne med prot-shake igjen, men pr dd. gjør jeg ikke det. Spiser lite karb da jeg ikke tåler stivelsesrike matvarer så godt. Sukker styrer jeg for det meste unna bortsett fra en spisedag i helgen hvor jeg kan spise noe godis og sukkerholdig brus. Vet at jeg ligger noe lavt på kcal, men dette jobber jeg med å endre på. Akkurat nå trener jeg kombinert styrke/cardio. Hjemmetrening med 30 day shred/ Bodyrock stort sett hver dag. Akkurat nå har jeg ikke mulighet til å trene på senter. Jeg føler at kroppen holder vann, ser det på sokker ja, men kjenner også igjen følelsen fra tiden jeg har vært gravid. Vankelig å forklare, men den som har hatt mye vann i kroppen selv vet hvilken følelse jeg snakker om. Sliter med nattesøvn, og vet det kan være en medvirkende faktor. Får sjelden mer enn 6 timer, da jeg sliter med innsovning. Hvorfor prioriterer du godteri og sukkerholdig brus over stivelsesrike matvarer (potet, ris, frukt og grønnsaker) ? Hva maner du med at du ikke tåler stivelsesrike matvarer så godt? Er du vegeterianer, eller annen grunn til at du ikke spiser maritime/animalske proteinkilder? 30da shred/bodyrock er definert som styrketrening, kardio eller begge deler? Igjen - saltinntak? Har man absolutt et behov for å måtte "skeie ut" i helgen er et ganske kraftig tegn på at det du gjør i hverdagen ikke fungerer så bra. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/#findComment-1097119 Del på andre sider Flere delingsvalg…
karbomamma Skrevet 13. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2014 Hvorfor prioriterer du godteri og sukkerholdig brus over stivelsesrike matvarer (potet, ris, frukt og grønnsaker) ? Hva maner du med at du ikke tåler stivelsesrike matvarer så godt? Er du vegeterianer, eller annen grunn til at du ikke spiser maritime/animalske proteinkilder? 30da shred/bodyrock er definert som styrketrening, kardio eller begge deler? Igjen - saltinntak? Har man absolutt et behov for å måtte "skeie ut" i helgen er et ganske kraftig tegn på at det du gjør i hverdagen ikke fungerer så bra. Jeg er veggis ja, og spiser derfor ikke animalsk protein bortsett fra noe egg og noe meieriprodukter. Stivelsesrike matvarer som hvete, spelt, ris og poteter ødelegger tarmen min rett og slett. Dvs jeg kan spise litt innimellom uten å merke noe særlig, men om jeg spiser disse matvarene hver dag ødelegger jeg opptak av næring (ja, dette er sjekket ut hos lege). Jeg MÅ ikke skeie ut, og er ingen godtemums, men av og til spiser/drikker jeg sukkerholdig på feks lørdager. Om det er det som ødelegger for meg så kutter jeg lett det lille sukkeret de få dagene i mnd det er snakk om. Saltintaket antar jeg at er normalt. Jeg lager stort sett all mat fra bunnen av og salter ikke unødig selv om jeg er en av de som egentlig synes salt er eldig godt 30 day shred er en blanding av styrke og kardio. Bodyrock er Hiit styrke Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/#findComment-1097123 Del på andre sider Flere delingsvalg…
karbomamma Skrevet 13. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2014 Hvorfor prioriterer du godteri og sukkerholdig brus over stivelsesrike matvarer (potet, ris, frukt og grønnsaker) ?. Jeg prioriterer ikke godteri, da har jeg ordlagt meg feil. Jeg sier at jeg har en spisedag i uken hvor jeg kan spise godis eller annet sukker. Det betyr ikke det samme som at jeg propper i meg godteri og dropper grønnsakene. Jeg spiser veldig mye grønnsaker, ikke fullt så mye frukt foruten i juicene jeg lager. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/#findComment-1097125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 Jeg er veggis ja, og spiser derfor ikke animalsk protein bortsett fra noe egg og noe meieriprodukter. Stivelsesrike matvarer som hvete, spelt, ris og poteter ødelegger tarmen min rett og slett. Dvs jeg kan spise litt innimellom uten å merke noe særlig, men om jeg spiser disse matvarene hver dag ødelegger jeg opptak av næring (ja, dette er sjekket ut hos lege). Jeg MÅ ikke skeie ut, og er ingen godtemums, men av og til spiser/drikker jeg sukkerholdig på feks lørdager. Om det er det som ødelegger for meg så kutter jeg lett det lille sukkeret de få dagene i mnd det er snakk om. Saltintaket antar jeg at er normalt. Jeg lager stort sett all mat fra bunnen av og salter ikke unødig selv om jeg er en av de som egentlig synes salt er eldig godt 30 day shred er en blanding av styrke og kardio. Bodyrock er Hiit styrke Utifra det du forteller er du rett og slett i gang med å sabotere for deg selv og kroppen svarer med å holde vann (inflammasjon, beskyttelse etc) - kaloriestriksjon - ekskluderer karbohydrater - trener aktivitet som gir mer stress for kroppen enn progresjon (pga overnevnte) - sliter med søvn ..også blir jeg ganske nysgjerrig hvordan dette kan stemme uten noen som helst sammenheng. Stivelsesrike matvarer som hvete, spelt, ris og poteter ødelegger tarmen min rett og slett. Dvs jeg kan spise litt innimellom uten å merke noe særlig, men om jeg spiser disse matvarene hver dag ødelegger jeg opptak av næring (ja, dette er sjekket ut hos lege). Det er riktig at korn (hvete som du nevner) ikke er gunstig for fordøyelsen ene og alene i mengder dersom en generelt sett har et slett kosthold, men resten henger ikke på greip. - Slik jeg fortstår det mye flytende mat (du nevnte juicer og evt proteinshake?) .....hvordan skal man ha en fordøyelse som fungerer om en ikke får i seg noe den kan jobbe med? Ang fordøyelse er dette å vurdere, men siden du er vegeterianer lar det seg vanskelig gjøre http://senseoflife.blogg.no/1330526787_spis_kraft_hver_dag.html Generelt sett, på bakgrunn av at du lagde denne tråden og casen er som følger så er ikke dette noe som har skjedd over natten Aurelius 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/#findComment-1097230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
karbomamma Skrevet 13. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2014 Jeg spiser karb, men sjelden fra matvarer som tidligere nevnt. Som sagt tåler jeg det ikke, og ønsker ikke å utdype mer om det i et nettforum skal jeg være ærlig. Jeg har vært hos ernæringsfysiologer, leger og sykehus og faktum er at jeg ikke kan spise den slags uten å få problemer. Kostholdet mitt er på ingen måte kun basert på supper og shaker. Det har jeg aldri skrevet. Jeg spiser vanlig mat, basert på grønnsaker, nøtter, belgfrukter, soya og noen kornsorter som feks rug. Juicer ja, men ikke som erstatning for måltid. Shakes tar jeg ikke nå, skrev at jeg tenker å begynne med det igjen. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/#findComment-1097275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Jeg spiser karb, men sjelden fra matvarer som tidligere nevnt. Som sagt tåler jeg det ikke, og ønsker ikke å utdype mer om det i et nettforum skal jeg være ærlig. Jeg har vært hos ernæringsfysiologer, leger og sykehus og faktum er at jeg ikke kan spise den slags uten å få problemer. Kostholdet mitt er på ingen måte kun basert på supper og shaker. Det har jeg aldri skrevet. Jeg spiser vanlig mat, basert på grønnsaker, nøtter, belgfrukter, soya og noen kornsorter som feks rug. Juicer ja, men ikke som erstatning for måltid. Shakes tar jeg ikke nå, skrev at jeg tenker å begynne med det igjen. Hvis du ikke ønsker å utdype informasjon på et nettforum anbefaler jeg heller at du går til noen du vil utdype informasjon til og få hjelp - for her kommer vi ikke stort lengre Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/#findComment-1097284 Del på andre sider Flere delingsvalg…
karbomamma Skrevet 14. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2014 Hvis du mener at jeg behøver å utdype hvorfor jeg ikke tåler stivelse for å kunne gi meg råd ift hvorfor kroppen holder vann så står vi fast ja. Jeg ser heller ikke hvorfor jeg skal måtte legge ut detaljert informasjon om det. Jeg har forklart at jeg ikke kan spise mye av det, jeg har forklart at dette er grundig sjekket ut, og sånn er det bare. Det er på en måte ikke noe som er oppe for diskusjon,det er jo bare fakta. Det blir omtrent det samme som glutenintoleranse, bare at jeg har intoleranse mot en rekke andre matvarer. At du ikke skjønner hvordan det henger på greip kan jeg desverre ikke gjøre noe med. Hvis det du eeegentlig har lyst til å klage på er at jeg spiser "lavkarbo" så kan jeg iallefall si at det er over 10 år siden jeg måtte kutte ut stivelse - altså lenge før lavkarbo var et ord her til lands. Jeg spurte i utgangspunktet om råd ift dette da jeg antar at jeg ikke er den eneste som har opplevd vann i kroppen. At det isteden ender som en diskusjon ift min intoleranse var ganske uventet. 02-snapper 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/#findComment-1097289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
runforit123 Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Lavkarbo er jo kjent for å IKKE holde på vann. Om du har levd slik i 10 år og du plutselig holder på vann så må du jo ha gjort en endring et eller annet sted? Hva er høyde, alder og vekt? Har vekten vært stabil hele veien? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/#findComment-1097293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
karbomamma Skrevet 14. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2014 Vekt: 69 kg Høyde: 172 cm Alder 32 Vekten har ikke vært stabil gjennom disse 10 årene nei. Gikk fra 60 til 100 kg gjennom to svangerskap. Tok av igjen 35-40 kg, men etter et par år har vekten gått opp igjen til der jeg er nå. Ca 5 kg har kommet gjennom det siste halve året. Ending jeg har gjort er at jeg etter lengre tid uten trening har tatt det opp igjen og trener nå stort sett hver dag. Kan dette ha noe å si kanskje? Ellers har jeg som nevn slitt med lite søvn det siste halve året også.. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/#findComment-1097296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jester Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 "Stress can lead to a number of conditions including weight gain from fluid retention. Losing the water weight can be accomplished with lifestyle changes. If water weight gain is from stress, controlling the stress is also required to avoid continued fluid retention" Stress ned og fiks nattesøvnen din, spis bra og fortsett med treningen. Vannet er ikke årsaken men resultatet. Jeg tipper det er en blanding mellom psykisk og fysisk underskudd (mat og søvn). Men igjen, vann er bare vann. Det er ikke og vil aldri bli fett, så egentlig ikke noe å henge seg opp i annet en estetisk, men forstå at det vil være en forbigående fase om du får orden på de andre tingene først. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/#findComment-1097315 Del på andre sider Flere delingsvalg…
karbomamma Skrevet 14. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2014 "Stress can lead to a number of conditions including weight gain from fluid retention. Losing the water weight can be accomplished with lifestyle changes. If water weight gain is from stress, controlling the stress is also required to avoid continued fluid retention" Stress ned og fiks nattesøvnen din, spis bra og fortsett med treningen. Vannet er ikke årsaken men resultatet. Jeg tipper det er en blanding mellom psykisk og fysisk underskudd (mat og søvn). Men igjen, vann er bare vann. Det er ikke og vil aldri bli fett, så egentlig ikke noe å henge seg opp i annet en estetisk, men forstå at det vil være en forbigående fase om du får orden på de andre tingene først. Takk for godt svar eirich! Gode råd og konstruktiv tilbakemelding Heldigvis kobler jeg av/stresser ned med trening iallefall. Kanskje jeg bare må gi ting litt mer tid. Og som du sier få orden på søvnen, og få opp kcal. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/#findComment-1097326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Therese Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 "Stress can lead to a number of conditions including weight gain from fluid retention. Losing the water weight can be accomplished with lifestyle changes. If water weight gain is from stress, controlling the stress is also required to avoid continued fluid retention" Stress ned og fiks nattesøvnen din, spis bra og fortsett med treningen. Vannet er ikke årsaken men resultatet. Jeg tipper det er en blanding mellom psykisk og fysisk underskudd (mat og søvn). Men igjen, vann er bare vann. Det er ikke og vil aldri bli fett, så egentlig ikke noe å henge seg opp i annet en estetisk, men forstå at det vil være en forbigående fase om du får orden på de andre tingene først. Dette jeg mente å si(y) Vekt: 69 kg Høyde: 172 cm Alder 32 Vekten har ikke vært stabil gjennom disse 10 årene nei. Gikk fra 60 til 100 kg gjennom to svangerskap. Tok av igjen 35-40 kg, men etter et par år har vekten gått opp igjen til der jeg er nå. Ca 5 kg har kommet gjennom det siste halve året. Ending jeg har gjort er at jeg etter lengre tid uten trening har tatt det opp igjen og trener nå stort sett hver dag. Kan dette ha noe å si kanskje? Ellers har jeg som nevn slitt med lite søvn det siste halve året også.. Hvorfor jeg spurte om dette med "hvorfor" du ikke tålte ditt og datt var for å finne ut om du ikke tålte det av årsaker som at du (1) har holdt deg for lenge uten og "skapt" deg en intoleranse eller (2) delvis grunn 1 + stress og underskudd over tid har gjort sitt for gi en dårligere fordøyelse. Noe som vestlig medisin (dessverre!!) i veldig veldig mange tilfeller lar seg ikke legge merke til og heller pumper en full av diagnoser/medisiner og gjør vondt verre. Kroppen har evne til å reparere seg selv så lenge en gir den muligheten, ellers hadde vi ikke klart oss gjennom evolusjonen så godt som vi har gjort. Matvarer basert på animalske/maritimt, melk og meieriprodukter (upasteurisert) er næringsrikt og langt mer naturlig for oss å spise og hente næring fra for å både reparere og bygge opp kroppen enn det meste du finner i butikkhyllene i dag med 10++ ingredienser. Ingenting vondt med lavkarbo, men alle næringsemner har sin funksjon - for ikke å snakke om vitaminer, mineraler og fiber 02-snapper og vesen 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/#findComment-1097377 Del på andre sider Flere delingsvalg…
runforit123 Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Vekt: 69 kg Høyde: 172 cm Alder 32 Vekten har ikke vært stabil gjennom disse 10 årene nei. Gikk fra 60 til 100 kg gjennom to svangerskap. Tok av igjen 35-40 kg, men etter et par år har vekten gått opp igjen til der jeg er nå. Ca 5 kg har kommet gjennom det siste halve året. Ending jeg har gjort er at jeg etter lengre tid uten trening har tatt det opp igjen og trener nå stort sett hver dag. Kan dette ha noe å si kanskje? Ellers har jeg som nevn slitt med lite søvn det siste halve året også.. Både stress og plutselig mye trening kan få deg til å holde på vann. Stress ned, spis godt og tren jevnt så går det noe seg til skal du se karbomamma 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/#findComment-1097406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
karbomamma Skrevet 14. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2014 Dette jeg mente å si(y) Hvorfor jeg spurte om dette med "hvorfor" du ikke tålte ditt og datt var for å finne ut om du ikke tålte det av årsaker som at du (1) har holdt deg for lenge uten og "skapt" deg en intoleranse eller (2) delvis grunn 1 + stress og underskudd over tid har gjort sitt for gi en dårligere fordøyelse. Noe som vestlig medisin (dessverre!!) i veldig veldig mange tilfeller lar seg ikke legge merke til og heller pumper en full av diagnoser/medisiner og gjør vondt verre. Kroppen har evne til å reparere seg selv så lenge en gir den muligheten, ellers hadde vi ikke klart oss gjennom evolusjonen så godt som vi har gjort. Matvarer basert på animalske/maritimt, melk og meieriprodukter (upasteurisert) er næringsrikt og langt mer naturlig for oss å spise og hente næring fra for å både reparere og bygge opp kroppen enn det meste du finner i butikkhyllene i dag med 10++ ingredienser. Ingenting vondt med lavkarbo, men alle næringsemner har sin funksjon - for ikke å snakke om vitaminer, mineraler og fiber Hverken punkt 1 eller 2 stemmer med min situasjon, og ikke er jeg medisinert heller. Min medisin har vært å legge om kosten og kun spise det jeg tåler i 1 år sammen med kosttilskudd i store doser. Deretter kunne jeg tillate meg å spise noe stivelse, meieriprodukt, sukker uten å bli syk, men spiser jeg disse tingene hverd ag i la oss si en uke eller to blir jeg ordentlig dårlig. At animalsk mat er bedre enn ferdigmat kan vi være veldig enig i. Nå spiser jeg hverken det ene eller andre, men spiser veldig godt sammensatt og sunt uten kjøtt og med svært lite meieriprodukter (igjen pga intoleranse). Jeg spiser aldri ferdigmat med 10++ ingredienser som du nevner, og det håper jeg både kjøttiser og veggiser holder seg langt unna. Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/32222-vannblubbe/#findComment-1097461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.