Gå til innhold

Bygge muskler uten overskudd?


xxKristinexx

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva om en spiser i overskudd på treningsdager og ved vedlikehold på treningsfri, får en muskler av det? Siden jeg er jente, vil jeg helst "leanbulke" :p

Det er totalt antall kalorier inn vs ut over tid som først og fremst har noe å si.

MEN, jeg og mange andre har gode erfaringer med å kjøre systematisk variasjon av kalorimengde om dagen slik at det totalt iløpet av uka faktisk er underskudd, men alikevell klarer å bygge en del og ikke minst miste fett samtidig. Les deg opp på Carb-cycling for eksempel og ulike varianter av det, så kan du prøve det ut. Kombinert med ett strukturert og nøye planlagt treningsregime vil man kunne bygge og miste fett samtidig. Genialt for å minke den generelle "fettprosenten" på kroppen.

Dette blir fort for komplisert og ett skikkelig "ORK" for mange, men om man vil gjøre noe 100%(noe jeg personlig syns man bør gjøre mesteparten av tiden man trener) så er det en genial måte å fremme muskelvekst samtidig som man mister fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om en spiser i overskudd på treningsdager og ved vedlikehold på treningsfri, får en muskler av det? Siden jeg er jente, vil jeg helst "leanbulke" :p

Du kan, men da vil det ta lengre tid å bli sterkere og få resultater enn om du ligger i pittelitt overskudd hver dag.

Har du begynt med opplegget enda, eller er du fremdeles litt reservert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Ja, jeg gjør øvelsene men greier ikke å øke hver gang... For de minste skivene er 1.25 kg, så øker 1-2 ganger i uken på hver øvelse! Men trener også med ei venninne 1-2 ganger i uka, så da blir det et par ekstraøvelser da, men siden jeg er mye sterkere enn hun så tror jeg ikke det gjør så mye :p Men gjør SS, men bare ikke 100 % hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg forresten bytte ut dips og chins/pullups med skulderpress og roing? Liker virkelig ikke de 2 øvelsene :p Uansett fikk jeg større midje (ca. 2 cm) i perioden jeg gjorde de, og nå som jeg sluttet har midjen på magisk vis krympet igjen.. Antar at jeg fikk muskler på nedre rygg eller noe og nå har mistet de :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg forresten bytte ut dips og chins/pullups med skulderpress og roing? Liker virkelig ikke de 2 øvelsene :p Uansett fikk jeg større midje (ca. 2 cm) i perioden jeg gjorde de, og nå som jeg sluttet har midjen på magisk vis krympet igjen.. Antar at jeg fikk muskler på nedre rygg eller noe og nå har mistet de :p

Dips og chins er tunge øvelser som stiller høye krav til kroppen, særlig om man i utgangspunktet ikke er sterk nok til å gjennomføre de.

Du kan fint bytte de ut med skulderpress og roing, skulderpress skal du ha på SS fra før av, om jeg husker rett.

To cm rundt midjen er ganske mye, det kan fint hende at økningen i midjemål skyldtes andre ting enn øvelsesvalget, som vannretensjon, stress, menstruasjonssyklus osv.

Vil og anbefale at du legger inn markløft på programmet ditt, om du ikke har det fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...