Gå til innhold

Hva skal jeg spise nå? FORT FORT


Jenny95

Anbefalte innlegg

Oddi, takk for et utfyllende svar. Setter jeg pris på ;) Ødelegger det fremgangen dersom jeg trener ben og rompe hver treningsøkt? Og har du forresten noen tips til mageøvelser? =D

Lisa, jeg klarer ikke en ORDENTLIG push up heller, men har ikke problemer med å løfte 6-7-8 kgs vekter i øvelsen hvor man løfter opp annenhver med armen…..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oddi, takk for et utfyllende svar. Setter jeg pris på ;) Ødelegger det fremgangen dersom jeg trener ben og rompe hver treningsøkt? Og har du forresten noen tips til mageøvelser? =D

Lisa, jeg klarer ikke en ORDENTLIG push up heller, men har ikke problemer med å løfte 6-7-8 kgs vekter i øvelsen hvor man løfter opp annenhver med armen…..

Som generell regel bør man la det gå en dag mellom hver gang man trener, så kroppen får en mulighet til å hente seg inn igjen mellom hver trening.

Det er nemlig da den vokser og blir sterkere.

Mageøvelse? Tjah, planken er jo alltids fin den, hvorfor vil du trene magen?

Pushups er og en øvelse som krever sterk mage og kropp generelt, bare å fortsette å øve på denne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddi, takk for et utfyllende svar. Setter jeg pris på ;) Ødelegger det fremgangen dersom jeg trener ben og rompe hver treningsøkt? Og har du forresten noen tips til mageøvelser?

Som Aurelius skriver over trenger du litt hvile også, men om du trener styrke 3 ganger i uka, f.eks mandag, onsdag og fredag så kan du gjerne trene bein og rumpe hver gang. Trener du mandag, tirsdag og torsdag så vil jeg også anbefale beintrening (og resten av kroppen) hver gang, da får du uansett nok hvile resten av uka til å kompensere for de to dagene på rad. I tillegg er det vist at jenter restiuerer seg raskere enn guttene og tåler hyppigere trening av samme muskelgruppe (ihvertfall blant nybegynnere siden det var det studien ble utført på, på eliteløftere er det muligens mer likt).

Rumpa trenes også på de aller fleste beinøvelser, så du det holder å bruke isolasjonsøvelser som hipthrust 0-2 ganger i uka.

Det er litt vanskelig å gi konkrete forslag til øvelser da det finnes et tonn av gode øvelser, men hvilke som er best for deg er litt avhengig av hva du vil oppnå og hvordan du har trent til nå. Med nitti(ni) prosent sannsynlighet vil du få bedre resultater på magen ved å trene øvelser som knebøy, markløft, chins/pullups (med assistanse) og pushups (på knærne i starten) enn øvelser som isolerer kun magemusklene. Så kan du legge til litt planke og andre mageøvelser i tillegg etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten jeg spiser etter trening, er skikkelig mye… føler jeg. Får se hva jeg orker. Skjønner at jeg må legge meg på kcaloverskudd hvis jeg skal bygge muskler mer?=) Er ikke så sulten om morgenen, og ønsker å spise den meste av maten etter jeg har trent, for det er vel mest optimalt eller?=)

Formbilde 19.11.14 Slapp rompe, ingen muskler enda ser det ut som. Ønsker meg tydelige lårmuskler bak

Herregud ass, godt at ingen kjenner meg her inne. JAAA, jeg har svai rygg… :/ Leste akkurat at risikoen for prolaps er høyere hvis man trener knebøy oh slikt med en svai rygg. Hmm :/

aXZ6Mjc2.jpeg

M2dYbFgy.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maten jeg spiser etter trening, er skikkelig mye… føler jeg. Får se hva jeg orker. Skjønner at jeg må legge meg på kcaloverskudd hvis jeg skal bygge muskler mer?=) Er ikke så sulten om morgenen, og ønsker å spise den meste av maten etter jeg har trent, for det er vel mest optimalt eller?=)

Formbilde 19.11.14 Slapp rompe, ingen muskler enda ser det ut som. Ønsker meg tydelige lårmuskler bak

Herregud ass, godt at ingen kjenner meg her inne. JAAA, jeg har svai rygg… :/ Leste akkurat at risikoen for prolaps er høyere hvis man trener knebøy oh slikt med en svai rygg. Hmm :/

aXZ6Mjc2.jpeg

M2dYbFgy.jpeg

Joda, et halvkilo med søtpotet og masse masse grønnsaker kan bli veldig mye mat , men selv om (det kommer jo an på mengdene her) søtpotet og grønnsaker inneholder mye vitaminer og mineraler, er det ikke en like god kilde til energi.

100 gram med søtpotet inneholder ca 80 kalorier, så du skal spise ganske store mengder for å dekke dagsbehovet ditt på den grønnsaken alene. Og når den i tillegg metter ganske godt, kan det bidra til at det kan bli tricky å komme i kalorioverskudd.

Nå vet vi jo ikke hvor mye cottage cheese og tunfisk du får i deg, så å si noe om hvor mye proteiner du får i deg, er tricky. Men å få dekket kroppens proteinbehov og energibehov, er veldig greit for å sørge for at kroppen har det den trenger for å bli sterk.

Å få i seg litt mat etter at man har trent og er sliten, er ganske deilig. Men der går fint an å spise både før trening og etterpå trening. Det er totalinntaket over tid, som betyr mest.

Om ryggen din er svai og sånn er ikke noe jeg vet stort om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...