Gå til innhold

Coaching


B_H_ave

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vil bli sterkere og få en bedre fysikk (finere). Jeg blir jo det gradvis på egen hånd også, men tilegner meg det meste på egen hånd, og føler meg veldig usikker mange ganger. Derfor kunne jeg tenke meg å få mere hjelp ved en senere anledning (ikke tid akkurat nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forsåvidt null stress å trene benk og knebøy uten trener. Less litt om teknikk (anbefaler starting strength boken om du vil ha litt dyptgående kunnskap) og film deg selv utføre løftene. Du kan selv ofte se veldig tydelig hva du kan forbedre, og kan få enda bedre tilbakemelding om du legger ut videoene på nett.

Jeg tror personlig at man kan holde på ganske lenge uten coach, MEN, om du har veldig spesifikke mål, eller føler du sliter med enten motivasjon eller mye kukerundt-syndrom kan det være en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt program jeg har funnet her, holder for tiden på med x-press og liker det, men om det er det riktige for meg vet jeg ikke. Har også fått noen innspill fra en pt :) Sliter også noe med mobilitet, og tøyer en del.

Jeg leser omtrendt det jeg kommer over om trening og teknikk, og har komt meg noe på vei, men vil etterhvert lenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har ikke satt meg noen eksakt plan enda, bare bli sterkere foreløpig. Jeg er også selvdriven, har kun hatt noen enkle timer pt. Vil etterhvert ha hjelp til både trening og kost, for best mulig fremgang. Er også opptatt av at det skal være helhetlig pent fysisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener for tiden x-press programmet (som jeg har funnet her på bloggen), så får variert både på vekter og reps. Liker programmet godt, og blir gradvis sterkere :) Men hver økt tar litt for lang tid, så vurderer å bytte etter jul, og samtidig spise litt i kcal-overskudd for å se om det blir noen forskjell på muskelbygging. Kvier meg for å spise for mye pga tidligere overvekt (finner en del bilde i loggboken), men har lyst å prøve :) Jeg spiser stort sett sunt og bra, har opparbeidet meg litt kunnskap iht mat pga vektnedgang, men vet ikke så mye i forhold til trening.

Jeg jobber greit med overkroppstrening, og ser forskjell der. Verre er det med bein og rompe, mulig det er fettlaget som skjuler fremgangen :p Men synes det er tungt, og har jobbet mye med teknikk og mobilitet også. Grunnen til at jeg vil ha coach er for å få bedre fremgang spesielt her, synes det går seint.. Er veldig interessert i fitness generelt, så det er vel det som ligger bak mine mål med fin fysikk, og er vel ute etter helårskroppen :p (Og mulig sommerkroppen når den tiden nærmer seg, hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener for tiden x-press programmet (som jeg har funnet her på bloggen), så får variert både på vekter og reps. Liker programmet godt, og blir gradvis sterkere :) Men hver økt tar litt for lang tid, så vurderer å bytte etter jul, og samtidig spise litt i kcal-overskudd for å se om det blir noen forskjell på muskelbygging. Kvier meg for å spise for mye pga tidligere overvekt (finner en del bilde i loggboken), men har lyst å prøve :) Jeg spiser stort sett sunt og bra, har opparbeidet meg litt kunnskap iht mat pga vektnedgang, men vet ikke så mye i forhold til trening.

Jeg jobber greit med overkroppstrening, og ser forskjell der. Verre er det med bein og rompe, mulig det er fettlaget som skjuler fremgangen :p Men synes det er tungt, og har jobbet mye med teknikk og mobilitet også. Grunnen til at jeg vil ha coach er for å få bedre fremgang spesielt her, synes det går seint.. Er veldig interessert i fitness generelt, så det er vel det som ligger bak mine mål med fin fysikk, og er vel ute etter helårskroppen :p (Og mulig sommerkroppen når den tiden nærmer seg, hehe).

Det finnes mange gode online coacher, både her på forumet, i Norge og utenlands.

Kan nevne et par som jeg kjenner til og/eller har nok erfaring med slik jeg kan gå god for de

Meg selv, selvsagt :D

FrkHoel

Webcoaching.no

Børge Fagerli (min mentor og kollega, tør jeg påstå)

Utenlands, hvis du vil heve nivået max:

Menno Henselmanns (min coach)

Layne Norton

Bare velge og vrake ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange gode online coacher, både her på forumet, i Norge og utenlands.

Kan nevne et par som jeg kjenner til og/eller har nok erfaring med slik jeg kan gå god for de

Meg selv, selvsagt :D

FrkHoel

Webcoaching.no

Børge Fagerli (min mentor og kollega, tør jeg påstå)

Utenlands, hvis du vil heve nivået max:

Menno Henselmanns (min coach)

Layne Norton

Bare velge og vrake ;)

Takk for svar, skal ha det i minnet :D(y)

Kan du si noe om pris? Aner ikke hva det ligger på jeg, hva som er vanlig.. Skjønner at det individuelle forskjeller her, men jeg tenker sann ca, eller fra x kr til x kr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar, skal ha det i minnet :D(y)

Kan du si noe om pris? Aner ikke hva det ligger på jeg, hva som er vanlig.. Skjønner at det individuelle forskjeller her, men jeg tenker sann ca, eller fra x kr til x kr?

Det er iallefall gratis å spørre ;)

Du må regne med minimum 1000kr pr mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...