Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva slags type mål motiverer dere?

Jeg har begynt å trene styrke med en venninne og prøver å finne mål som motivereer meg. Noe jeg synes er viktig.

Jeg er 36 år, og har liksom ikke like mye behov for å flotte meg på stranden og se fin ut på byen. Familie, jobb i staten og en hverdag i gore-tex - om dere skjønner ;)

Men jeg vil jo noe! Men hva?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31938-hva-slags-type-m%C3%A5l-motiverer-dere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvor god form du er i, men å klare nye ting er vanligvis gode mål å ha når man trener.

Eksempler:

Løpe 3000m på under 15 min

Ta 10 skikkelige armhevinger

Klare en pull up

Dra dobbelte av kroppsvekt i markløft

Rive en telefonkatalog i to

osv. ;)

Liker telefonkatalogen!

Pullup er på lista. Så jeg har ett mål.

Men det er virkelig ikke viktig for meg å løfte så og så mange kilo. Jeg bryr meg ikke om tall.

Kanskje jeg burde lage et absurd mål.... Knebøy med to barn på skuldrene f.eks. Kanskje ingen dum ide!

Mange tjener nok på å sette seg mål som er relevante i forhold til utfordringer de møter i hverdagen ; de som merker de må legge seg ned og hvile etter å ha hentet posten, kan jo bruke dette som prima motivasjon, men har man ikke de utfordringer så blir det jo rart å ha samme inspirasjon (:

Finnes det noen oppgaver eller områder i hverdagen hvor du skulle ønske du presterer bedre? (:

Annonse

Jeg pleier å gjøre vektene om til folk eller ting. På knebøy, da begynte jeg med "datteren min" på skuldrene. Etterhvert så jeg for meg den slanke jenta som jogget, nå er jeg oppe i en kraftig høy fyr på knebøy. På benken klarer jeg snart "den slanke jenta som jogger". Helt i starten la jeg også sammen alle settene og tenkte: I dag har jeg løftet en bil, minst! Min drivkraft er vel egentlig bare at jeg faktisk blir sterkere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...