Gå til innhold

Hjelp til å unngå overspising!


Pesta

Anbefalte innlegg

Jeg trener tung styrke 4-5 dager i uka, og har i det siste månedene fått en ustoppelig appetitt! Jeg ønsker å bygge muskler, i hoversak rumpe/hamstring, men jeg er redd for å bli "svær" på veien dit! Jeg bryr meg ikke om vekta (172cm høy og 63kg tung nå), men ønsker heller ikke å få mer fett på kroppen -om dere forstår.

Jeg spiser en del hjemmelaget knekkebrød, cottage cheese, mager kesam, bær/frukt og MASSE grønt, havregrøt, egg, proteikbar/shake (etter trening) og alskens pålegg.. middager er varierte med protein,karbs og fett.

Kan noen som har samme mål og kroppsmål som meg skissere en typisk dag hva gjelder kosthold?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å spise mat med mer fett?

Jada, det er mye fett i kostholdet mitt også (knekkebrøene består forøvrig kun av nøtter/frø) som ost, smør, peanøttsmør, kokosmelk, nøtter, laks. Men jeg spiser mindre fett nå enn for 6 mnd siden, da jeg gikk ned i vekt på en lavkarbo-kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt hva du spør om?

Du vil unngå overspising i overskrifta?

Så forteller du at du ønsker å gå opp i vekt uten å legge på deg fett?

Så ønsker du å se hva andre spiser på ca samme høyde og vekt?

Så sier du at du ofte er oppblåst?

Det er litt lettere å få svar om du koker det ned til et konkret spørsmål :) Det kan jo hende at det du trenger er mer mat for alt vi vet. I stedet for å spørre om andre sitt, hva spiser du selv en typisk dag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes eirich over her har et poeng!

Et spørsmål - spiser du lite på dagtid? Jeg slet tidligere med at jeg spiste for lite på dagen og heller tjåka kjeften full på kveldstid. Nå spiser jeg i grunn mye fra morgen til kveld, er vektstabil og har mye mindre vondt i magen(y) Det høres ofte veldig fristende ut å "spare" maten så man kan "kose seg" på kvelden, men det blir som regel bare ukontrollert fråtsing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T

Jeg skjønner ikke helt hva du spør om?

Du vil unngå overspising i overskrifta?

Så forteller du at du ønsker å gå opp i vekt uten å legge på deg fett?

Så ønsker du å se hva andre spiser på ca samme høyde og vekt?

Så sier du at du ofte er oppblåst?

Det er litt lettere å få svar om du koker det ned til et konkret spørsmål :) Det kan jo hende at det du trenger er mer mat for alt vi vet. I stedet for å spørre om andre sitt, hva spiser du selv en typisk dag ?

Ser poenget, og beklager at innlegget og problemstillingen ble litt knotete forklart!

Det hele kan koke ned til: hvor mye/lite mat bør jeg få i meg for å bygge muskler, men ikke øke fettprosenten? Jeg er ingen ekspert på området, så derfor må jeg spørre her..

En typisk (trenings) dag for meg nå kan være:

Frokost CC med granola, bær, litt grønt og et par knekkebrød med feks smør/ost/salami/laks

Proteinbar+banan eller havregrøt med eggehvite +peanøttsmør-øye etter trening (alltid bær/frukt eller grønt ved siden av)

(Her er jeg egentlig mett frem til middag, men går likevel og småspiser - det kan være alt fra knekkebrød, skyr, salat, restercfra gårsdagens middag)

Middag kan være fiskekaker med bønner/kikerter, stor salat, avocado, fetaost

Kveldsmat kan være bananpannekaker, eller "is" laget av proteinpulver, kesam og frossen bær med nøtter på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes eirich over her har et poeng!

Et spørsmål - spiser du lite på dagtid? Jeg slet tidligere med at jeg spiste for lite på dagen og heller tjåka kjeften full på kveldstid. Nå spiser jeg i grunn mye fra morgen til kveld, er vektstabil og har mye mindre vondt i magen(y) Det høres ofte veldig fristende ut å "spare" maten så man kan "kose seg" på kvelden, men det blir som regel bare ukontrollert fråtsing.

Det kan godt være, selv om jeg nekter å tro det. Jeg spiser ihvertfall dobbelt så mye som mine kolleger til lunsj/frokost, selv om det kanskje ikke er sammenlignbart når de spiser "vanlig brødmat"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...