Gå til innhold

Pesta

Medlemmer
  • Innholdsteller

    61
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Pesta

  1. Jeg er ikke helt idiot, så dette vet jeg. 🙂
  2. Kun hip thrust ja☺ Takk for tips!
  3. Jeg MÅ ha en sånn, samme hvilket merke. Har kun funnet dem på Amazon, men ikke lyktes i å finne en selger som sender til Norge.. Jeg vet det selges sånne vanlige helt glatte runde i norske nettbutikker, men de duger ikke til tunge hipthrust. 😭
  4. Hei! Jeg kan dessverre ikke gi deg noe råd, men fortelle deg at vi er flere i samme båt. Og jeg forstår hvor frustrerende det er! Det finnes noen råd for dette (husker ikke hvor jeg har lest det) og det går bla. i å utføre fastende cardio på morgenen, fordi det er da dette vanskelige fettet responderer best, visstnok. MIN erfaring er at dette fettet er noe jeg må leve med, og det er vanskelig å slanke dette bort med mindre man spiser/trener seg syk. (Nå gjelder dette meg og min kropp) Jeg har en overall relativt lav fettprosent, 14%, når jeg lever i et godt overskudd og da har jeg tilnær
  5. Jeg vil også anbefale deg å ta kontakt med en coach, og jeg bruker selv treningonline.no og er STRÅLENDE fornøyd med oppfølgingen! (Rimelig er det også!) Ellers så kjører jeg selv ca 40/40/20 p/k/f og det fungerer for med mitt mål om å gå litt ned i fettprosent til sommeren. Det er dermed ikke sagt at dette fungerer for deg Jeg liker dette, fordi jeg er mer glad i karbs enn fett, så da kutter jeg heller på fettet enn karbsa Lykke til!
  6. Jeg vil gjerne få en evaluering av mitt treningsprogram, da jeg sliter litt med å klare å slå meg til ro med at jeg gjør "det rette"! Mitt mål er å bli sterkere, da spesielt i markløft, knebøy og Hip thrusts, samt å bygge mer masse over det hele (bakside lår, rumpe, rygg og skuldre er prioritert). Pga en skade i håndleddene har jeg blitt satt litt tilbake og jobber meg sakte men sikkert opp til det nivået jeg var på før sommeren. Jeg unngår i stor grad de verste, for meg, pressøvelsene som: benkpress, flyes i alle varianter, pushups. Jeg har prøvd litt de siste ukene å implementere militærpre
  7. Tusen hjertelig takk for all hjelp fra deg, du har reddet meg fra å få inn i den "jeg orker ikke å trene-bobla" som jeg helt klart var på vei inn i. Nå er jeg motivert og klar for å jobbe Foreslår du å øke litt på vektene hver uke?
  8. Helt enig, jeg er mektig takknemlig for all hjelp jeg har fått fra anorakk! Jeg har allerede startet på dag 1 og er meget motivert til å jobbe videre. Hva mener du forresten med at jeg kan klare meg uten DUP?
  9. Hehe ja, knebøy er vondt. Men jeg tåler å ha det vondt, og er ganske sta, så det skal gå fint! Men, dum som jeg er, så forstår jeg ikke helt hvordan man kan få effekt av å kjøre likt antall reps/sett på alle øktene ila en uke (mtp at det er en tung, lett og medium dag)?
  10. Takk for konstruktiv "kjeft" og en god dose trening til smilebåndet! Jeg skulle selvfølgelig innledningsvis ha skrevet at jeg har tatt til meg det du sa om at jeg absolutt burde trene MER bøy og funnet ut at jeg skal prøve å kjøre et program med bare baseøvelser (altså et ferdigprogram). Jeg trodde det programmet du skrev var et program jeg kunne følge dersom jeg IKKE villa følge et ferdigoppsatt et. Dersom du sier at det du kom med vil passe bedre for meg, så skal jeg jammen meg ta deg på ordet og sette i gang med det når hverdagen innhenter meg på mandag. Så jeg beklager at jeg har v
  11. Nå har jeg sett litt på 5X5-programmet http://fitnessbloggen.no/5x5-for-styrke-og-muskelmasse/ Kan dette passe for meg? Og skal jeg starte med det første "Basic programmet" eller det avanserte litt lenger ned på siden? Det ble mye tekst og forklaringer, men jeg skal prøve å forstå hva som menes med alle begrep og hvilke vekter jeg skal starte med. Det står også at core og rotatorcuff øvelser må inn og da kan vel dette kjøres på en egen dag så det blir totalt 4 styrkeøvelser i uka? Jeg spør fordi det virker som du har peiling, så jeg håper du gidder å hjelpe meg
  12. Fokus må ligge på bakside lår, rumpe, rygg og skuldre. Synes mange av ferdigprogrammene kjører vel mye knebøy og benkpress for min smak . Litt info: 173cm høy, 65kg tung og 28 år gammel, trent styrke i ca 1 år og trener gjerne 6 dager i uka. Litt svak i knebøy og har bare 3RM med 70 kg, frontbøy 57,5 6RM, 1RM 105kg markløft, 5 pullups og 3RM på 45kg i benk (et "sykt håndledd forhindrer meg i å øve mye på denne, og at jeg ikke vil prioritere brystmuskulaturen grunnet estetiske problemer) Jeg er ifl en PT tydelig forsidedominant og har de siste 3-4 måneder kjørt et program deretter. N
  13. Hei til deg, og hjertelig tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg! Dette med å løftet bryter i takt med hoftene har jeg ikke tenkt spesielt på, og jeg kjenner nå når jeg gjør bøy uten belastning at bare dette utgjør en signifikant forskjell i stabiliteten. Har heller ikke tenkt tanken at det går an å ikke gripe om stanga.. Man lærer så lenger msn lever Skal defibitivt ta til meg alle tipsene dine på neste økt! Og ja, jeg bryr meg svært lite om hva folk måtte mene om meg og mine oppvarmingsmetoder - så lenge de fungerer for meg
  14. Jeg har hatt en periode nå med mye frontbøy pga en vond hånd(ledd) som ikke likte å bli "bøyd bakover". Den er fremdeles vond, men jeg vet at skaden ikke blir verre av at jeg kjører vanlig bøy. Derfor har selvfølgelig styrken (og ikke minst teknikken!!!) i vanlig bøy blitt ganske ille og det er litt kjedelig. Jeg kjørte bøy i går med 8x4 reps og hadde ikke sjangs til å ta mer enn 60kg (såkalt Ass to grass). Teknikken sviktet godt på de 2-3 siste reps av siste settet.. Jeg tror jeg kommer for mye frampå og ønsker tips til hvordan jeg kan trene for å bli bedre her? Jeg har begynt å bruke lø
  15. Denne tok meg litt på senga ja! Jeg elsker jo å trene, så sånn sett har det ikke noe å si. Men jeg vil ikke trene fordi jeg føler jeg MÅ det :-) Jeg har lært en del bare ved å poste denne tråden, og har forstått nå at det jeg trenger er så enkelt som et variert kosthold med NOK mat, og å rive meg selv i nakkeskinnet sånn at jeg unngår å fôre kroppen med skvip som gjør at jeg både føler meg dårlig og presterer dårligere på trening. Nå prøver jeg å ikke telle så mye kalorier og heller bruker sunn fornuft. Jeg skal tros alt ikke stille i noen konkurranse i nær fremtid
  16. Tusen takk for at du delte erfaringene dine med meg, og du skal vite at det du skreiv nå gjorde dagen min litt bedre!
  17. Takk! Denne hjalp meg litt til å forstå at jeg rett og slett ikke fungerer med så lavt fettinntak som 35g per dag. Barer er nå forbeholdt mellommåltid på farten, etter treninh eller i helgene Skyr/mager kesam/cottage cheese med bær har de siste tre dager vært løsningen når søtsuget har meldt seg. Får prøve å fortsette å innstille hjernen på at den ikke "trenger" alt det usunne og heller bytte det ut med noe sunt og godt uten å tenke på kaloriene
  18. Dette høres ikke ut som noe for meg. Jeg kommer aldri i verden til å klare å spise et stort nok lunsjmåltid til å klare å gå uten mat til neste dag.
  19. Jeg mente ikke at alle de ekstra kaloriene over de 1850 jeg "burde" ha holdt meg til iflg kostplanen kommer fra snop altså, men at det er ca så mye jeg spiser i løpet av en dag. Beklager om jeg hisset meg opp pga en misforståelse, du prøvde jo bare å hjelpe! Jeg skjønner nå at det hele i bunn og grunn koker ned til at jeg må jobbe med viljestyrken ifl feil matvare, og det hjelper faktisk mye bare å lese svarene her inne! Jeg har nå i 3 dager logget på ca 2250-2500kcal (kun mat, ikke snop) og har kun følt behov for noe søtt et par ganger. Tror kanskje det som ble feil for meg i denne
  20. Fullt klar over at det er et mentalt problem. Tenkte bare at det kunne være noen som har stått i det samme selv og kanskje hadde noen erfaringer å dele. Takk for tipsene
  21. Helt enig, og jeg kommer ikke til å fortsette å bruke vedkommende.
  22. Nei, nei og nei. Jeg spiser IKKE for lite mat! Jeg sier i hovedinnlegget at jeg IKKE følger denne kostplanen og ergo spiser jeg NOK næringsrik mat, mer enn nok og jeg har disse cravingsa TIL TROSS FOR at jeg er mett! Jeg slanket meg i fjor vår og var helt nede i 800-1000 kcal om dagen, og regnet ut hver minste kalori i et halv år, så jeg vet hva maten inneholder og jeg VET hva det vil si å ha cravings som følge av at man ikke har fått i seg nok næring.. Derfor er problemet mitt noe ganske annet, og jeg forventer ingen quick-fix
  23. Takk for tips og gode ord! Jeg har prøvd å få med meg flere på en såkalt godtestopp, men får mest kommentarer av sorten:"ja, akkurat som at DU behøver å slanke deg", "ja du spiser sikkert veeeldig mye snop....." e.l kke veldig mye hjelp å hente ned andre ord, hehe.. Jeg skal prøve å sette meg små mål fof neste uke da, starting as of now. Og det er så enkelt som: mellomåltid/kveldsmat skal være vanlig mat ELLER questbar. Ikke begge deler.
  24. Jeg er ikke i tvil om at kostplanen er mer enn god nok, det er bare på oppfølgingsdelen det skranter litt. Jeg har uansett ikke råd til å få en ny kostplan satt opp akkurat nå, og det var heller ikke det som var problemstillingen her. Uansett: takk for at du tok deg tid til å svare meg
×
×
  • Opprett ny...