Gå til innhold

Kan veldig lite om trening. Vektnedgang


Anbefalte innlegg

Hei!

Er 23 år og har nettopp begynt å trene.

Trener ca 2 ganger i uka, 30min hver gang.

Saken er at jeg er slank og liten,

men magen er stor med mye fett. All fettet legger seg på magen og jeg er veldig misfornøyed med kroppen. Den ser utrolig teit ut. Tynn over alt, unntatt magen.

Saken er at jeg vil bli kvitt magefettet(vanskelig?I know). Det eneste jeg gjør nå er å ta interval trening, der jeg jogger og bytter om til å spurte.

Jeg trenger råd. Vet ikke hva jeg skal gjør, hvor mye jeg skal trene, hva jeg bør spise, hvor mye jeg bør spise.

Hjelp..hjelp....hjelp!:sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du er tynn og liten så vil du bare bli skrapet med masse kardio og underskudd. Du må bygge opp muskelmassen så du får mer jevn fordeling mellom muskler og fett. Først da vil du få en flat mage og en fit kropp all over.

Hva er høyde og vekt? Hvordan er kostholdet?

Jeg er 164 cm og veier ca 52 kg. Kostholdet er egentlig veldig varierende. Frokost: brød med pålegg, lunsj er pølser med lompe og middag, poteter og fisk/kylling. For eks.

Jeg tenkte å løpe for å bli kvitt magefettet, så etter hvert begynne med styrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 164 cm og veier ca 52 kg. Kostholdet er egentlig veldig varierende. Frokost: brød med pålegg, lunsj er pølser med lompe og middag, poteter og fisk/kylling. For eks.

Jeg tenkte å løpe for å bli kvitt magefettet, så etter hvert begynne med styrke?

Du kan ikke punktslanke bort magefettet. Kroppen vil kvitte seg med fett over hele kroppen og da vil du bli seende fryktelig mager ut om du allerede er veldig tynn ellers. Du høres ut som en skinnyfat person. Tynn med liten muskelamsse. Da bør du ikke tære bort det lille du har av muskler.

Med rett mat og tung styrke så vil du få mer muskelmasse og fettprosenten vil da automatisk synke og du vil bli kvitt magefettet. Men har du et bilde av magen din? For jeg tror ikke den er så stor som du innbiller deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke punktslanke bort magefettet. Kroppen vil kvitte seg med fett over hele kroppen og da vil du bli seende fryktelig mager ut om du allerede er veldig tynn ellers. Du høres ut som en skinnyfat person. Tynn med liten muskelamsse. Da bør du ikke tære bort det lille du har av muskler.

Med rett mat og tung styrke så vil du få mer muskelmasse og fettprosenten vil da automatisk synke og du vil bli kvitt magefettet. Men har du et bilde av magen din? For jeg tror ikke den er så stor som du innbiller deg.

Er det da best når jeg trener og begynne rett på styrketrening og ikke bruke tiden min på løping?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det da best når jeg trener og begynne rett på styrketrening og ikke bruke tiden min på løping?

Du kan selvsagt jogge også, ,men da må du passe på å spise nok så du ikke tærer bort muskelmassen. KOmmer jo litt an på hva du vil oppnå. Jeg er f.eks slank, med lav fettprosent og er markert med stripe på magen og jeg driver kun med jogging.

Men hvordan utgangspunkt har jo en del å si. Jeg har god muskelmasse og vedlikeholder den med nok mat slik at løpingen ikke gjør meg mager. I tillegg bokser jeg så får en del styrke derfra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd i en stund og holde meg vekk fra hvete...men så ikke en stor forskjell. Lavkarbo? Hva vil det si? (Newbiie). Mat med lite karbohydrater....men hva slags mat er det?

se lavkarbogjortenkelt.net :)

Masse fine matretter. Jeg har endelig flat og rolig mage etter at jeg la over :) Er ikke sikkert at det er det samme for deg, men worth a shot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd i en stund og holde meg vekk fra hvete...men så ikke en stor forskjell. Lavkarbo? Hva vil det si? (Newbiie). Mat med lite karbohydrater....men hva slags mat er det?

Stress gjorde meg veldig oppblåst... det sammen med for mye proteiner og for lite fett (spesielt) og karbs. Kan det være faktorer som spiller inn hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra bildene dine, vekten og høyden så anbefaler jeg deg på det sterkeste å trene styrke :) Du vil da få en bedre holdning og bli fastere i fisken/stramme opp. Om du vil trene kondisjon i tillegg, så gjør du som runforit123 sier og får i deg nok mat, helst av det sunnere slaget som kylling, fisk, magert kjøtt, grønnsaker, sunt fett (nøtter, avokado, fet fisk osv)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...