Gå til innhold

Trening og forkjølelse


Lindaalarsenn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvordan er det med treningen når man har en forkjølelse?

Vil det gjøre vondt verre, eller har det ikke noe spessielt å si?

Grei regel som Ojive gir deg. Lett trening er ok om du er feberfri og har symptomer fra "over halsen". Litt hoste er ikke så farlig, sånn sett bort ifra at du sprer greit med mikrober:sick: Husk på å være nøye med hygiene, spesielt om du trener på senter.

Ellers, føler du deg slapp og uggen og må ta Paracet, Ibux etc. for å komme deg på trening så dropp treningen. Restitusjonen vil nok være noe lenger enn vanlig, noe som er greit å ta hensyn til mht intensitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på det samme som TS!

Min erfaring er at jeg alltid blir dårligere etter trening hvis jeg har forkjølelse, føler meg småsyk, eller har influensa. Har prøvd x antall ganger å presse meg på trening som normalt når jeg har vært syk de siste årene, men det har alltid funket dårlig. Har brent meg på dette såpass mange ganger nå at jeg tok til vett når jeg ble syk for noen uker siden, og tillot meg treningsfri. Jævlig irriterende å gi etter for sykdom når man er godt i gang med treningen og er sulten på fremgang og bra økter, men er man syk så er man syk!

Kroppen blir raskere frisk hvis du tar det rolig så snart du merker at du er småsyk - slik funker det hvertfall for meg. Jeg tenker det er bedre å legge seg på sofaen noen dager og ta tiden til hjelp, enn å vente så lenge at kroppen er rævkjørt og du må ta deg flere uker fri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...