Gå til innhold

Mitt styrkeprogram


xxKristinexx

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lagd mitt eget program med øvelsene jeg synes funker best for meg. Knebøy kjenner jeg absolutt ingenting av og så jeg utelot den øvelsen :p Mitt mål er da altså å få en større, finere rumpe uten å få så aaalt for mye større lårmuskler, da en får en tydeligere figur. Trener rumpa 4 ganger i uken på treningssenter med dette programmet:

- Glute bridge 15 rep x 4

- Glute abductor 15 rep x 4

- Reverse hyper 15 rep x 4

- Cable Hip abduction 15 rep x 4

- Hip thrust 15 rep x 4

- Beinpress 15 rep x 4

Noen dager tar jeg kun 3 sett av hver øvelse om jeg føler meg litt sliten fra sist økt, eller har dårlig tid :p

Er det noe jeg bør legge til eller endre på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knebøy bør ligge som fundament for hvert program som fokuserer på underkropp. Det er en elsk/hat øvelse, men den øvelsen du blir å få mest framgang med. At du ikke kjenner noe av knebøy er uheldig. Lær inn teknikk. Det ligger masse ute på nettet for å lære seg. Hva mener du med at disse øvelsene funker best for deg egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok de øvelsene vil gi resultater, men jeg vil påstå du får fler og bedre resultater av å muligens trappe litt ned på antall repetisjoner. 15 per sett er ganske mange, prøv å justere de ned en uke til 8-10,øk belastningen tilsvarende, og se hvordan det føles?

Ellers vil jeg nå anbefale markløft, denne er og veldig god for bakside lår, ræv og rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knebøy bør ligge som fundament for hvert program som fokuserer på underkropp. Det er en elsk/hat øvelse, men den øvelsen du blir å få mest framgang med. At du ikke kjenner noe av knebøy er uheldig. Lær inn teknikk. Det ligger masse ute på nettet for å lære seg. Hva mener du med at disse øvelsene funker best for deg egentlig?

Jeg kjenner best disse øvelsene i rumpa, andre ben øvelser som knebøy kjenner jeg kun i låra :/ Og jeg vil helst ikke få så alt for mye lårmuskler iforhold til rumpemuskler, så jeg har pleid å tatt kun beinpress for å "opprettholde" det jeg har fra før av :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner best disse øvelsene i rumpa, andre ben øvelser som knebøy kjenner jeg kun i låra :/ Og jeg vil helst ikke få så alt for mye lårmuskler iforhold til rumpemuskler, så jeg har pleid å tatt kun beinpress for å "opprettholde" det jeg har fra før av :p

og jeg som trodde at en frisk og gjennomtrent/fit kropp var det jenter var ute etter. Er det bare rompen som skal være stor og fit nå til dags?o_O:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg som trodde at en frisk og gjennomtrent/fit kropp var det jenter var ute etter. Er det bare rompen som skal være stor og fit nå til dags?o_O:huh:

Hehe, nei såklart ikke :p Trener mye overkroppsøvelser for å få mer markerte armer og rygg ^^ Har fett prosent på 15, så jeg synes i hvertfall at jeg har markerte. Har litt rett kropp og ville da ha fokus vekk fra lår og heller på rumpa, for å oppnå timeglassfigur :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

timeglassfigur eller ei, det er i aller største grad beinbygning som bestemmer og derfor genetikk. Det er svært lite en kan gjøre med dessverre. Man kan selvfølgelig til en viss grad endre på sin egen fysikk ved å trene styrketrening. Og da bør knebøy være superior #1 øvelse å gjøre. Ikke kast bort tiden med å bare trene rompe, vær så snill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klassisk timeglassfigur er det mange som ønsker seg ja, og med god grunn.

Den "enkleste" måten å få det på, er jo å ha en relativt smal midje, brede hofter og tildels brede skuldre. Noen er født med brede hofter/stort bekken(?) , andre har smale hofter. De som faller i siste kategori kan jo da bøte på situasjonen ved å trene opp beina, både forside og bakside lår bidrar her.

Derfor er det nok neppe optimalt å droppe alt av øvelser for hofte og lår, så knebøy og markløft vil jeg anbefale.

Om du ikke føler noe som helst i knebøy, så kan det hende at teknikken din enda ikke er 100%,da det fort kan bli mange ting man må holde orden på for å få den øvelsen til skikkelig.

Hadde du hatt mulighet til å prøve knebøy neste gang du trener, og filme det på mobilen så vi evt kan se om det er der utfordringen ligger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...