Gå til innhold

For lavt kaloriinntak?


mmte

Anbefalte innlegg

1. september bestemte jeg meg for å kjøre på med en høst-diett for fullt. Jeg ligger nå på 1450 kcal (+/-), er 1.70 høy og veier 59 kg.

Trener minst 3 styrkeøkter i uken(baseøvelser) og en intervalløkt, og mer hvis jeg rekker. Dagene jeg trener spiser jeg litt mer (shake osv. etter trening)

Målet mitt er å gå med drastisk i fettprosent, men jeg er redd for et så lavt kaloriinntak at forbrenningen blir tregere.

Noen meninger/innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er lite energi(kcal). Hvis å få lavere fettprosent er målet ville jeg heller lagt meg på et vedlikehold og fokusert på å bygge muskler, for du har ingen grunn til å gå ned i vekt! Dersom du spiser så lite som 1450 vil du sansynligvis ha lite overskudd så du holder deg kanskje mer i ro, og dermed forbrenner mindre. Så jeg tror absolutt ikke at det er særlig lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du skal starte en diett på 1450 blir du å måtte gå under 1000kcal om dagen på slutten av dietten for å gå i underskudd. Det er oppskriften på katastrofe. Som Ma-lean sier, fokuser på å bygge muskler på enten vedlikeholdskalorier(recomp) eller et moderat overskudd. På den måten jobber du deg opp til et større kaloriforbruk - og vil gjøre en framtidig diett mye lettere og øke sannsynligheten for å lykkes!(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er lite energi(kcal). Hvis å få lavere fettprosent er målet ville jeg heller lagt meg på et vedlikehold og fokusert på å bygge muskler, for du har ingen grunn til å gå ned i vekt! Dersom du spiser så lite som 1450 vil du sansynligvis ha lite overskudd så du holder deg kanskje mer i ro, og dermed forbrenner mindre. Så jeg tror absolutt ikke at det er særlig lurt!

om du skal starte en diett på 1450 blir du å måtte gå under 1000kcal om dagen på slutten av dietten for å gå i underskudd. Det er oppskriften på katastrofe. Som Ma-lean sier, fokuser på å bygge muskler på enten vedlikeholdskalorier(recomp) eller et moderat overskudd. På den måten jobber du deg opp til et større kaloriforbruk - og vil gjøre en framtidig diett mye lettere og øke sannsynligheten for å lykkes!(y)

Leste litt om det, og har skjønt at det var for lite, så har justert det opp til 1800 kcal(mer når jeg trener)

Trener for det meste styrke, og noe powerwalk og som sagt, en intervaller for å holde kondisjonen, blir 1800 kcal for lite det også?

Vil ikke gjøre noe feil, har så lyst til å klare dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt så vil ikke en diett og vektnedgang være riktig vei å gå for deg i første omgang. Fokuser på å bli sterkere i øvelser som knebøy, markløft og benkpress samtidig som du spiser sunt og får i deg nok av fett,carbs og protein. Hvordan vet du at du får i deg nok fett,carbs og protein? Jo ved at du blir sterkere i knebøy, markløft og benkpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

okei! Trener du kun styrke eller en combo? :)

Jeg trener 99,9% styrke, men prøver å få til noen spaserturer i skogen ila uka. Målet er å bli flinkere på cardio biten! Men, ikke vær redd for maten.. Det er viktig å ligge i overskudd for å bygge muskler, som igjen øker forbrenningen og reduserer mengden kroppsfett! Spis og kos deg :joyful:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...