Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har lyst til å begynne med kamsport igjen. Jeg drev med karate for en del år siden, men pga skade så måtte jeg slutte. Kom meg bare til orange belte, da men jeg syns det var kjempegøy! Klarte aldri å rote meg til å begynne igjen. Jeg syns karate er litt statisk, så jeg tenker å begynne på enten kickboxing, thaiboxing, MMA eller ju jitsu. Jeg skulle egentlig begynne på frontline academy på Majorstuen, men jeg opplevde klubben som lite engasjert. Mulig jeg bare var uheldig da. Men en klubb som kjører med litt mindre partier og mer oppfølging er å foretrekke. Så da tenkte jeg å spørre dere sakkyndige om dere har noen forslag til en god kampsportklubb i Oslo? Jeg bor på Teisen, så gjerne noe "på denne siden" av byen. Men jeg er åpent for alt. :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/31146-kampsportklubb-i-oslo-forslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fighter på Bjølsen er vel blant de mer engasjerte i Oslo..

Ellers er min erfaring i Oslo at det meste er veldig store partier, og lite personlig... Blir veldig til at man splitter partier inn etter grad og ikke evner... Og lite fleksibilitet.

Foraåvidt mange mma-klubber, men syns det ikke har ropt kvalitet av dem.

Frontline har vel det mest anerkjente navnet i Oslo

Fighter på Bjølsen er vel blant de mer engasjerte i Oslo..

Ellers er min erfaring i Oslo at det meste er veldig store partier, og lite personlig... Blir veldig til at man splitter partier inn etter grad og ikke evner... Og lite fleksibilitet.

Foraåvidt mange mma-klubber, men syns det ikke har ropt kvalitet av dem.

Frontline har vel det mest anerkjente navnet i Oslo

Frontline syns jeg rett og slett ikke var spesielt bra - lite engasjerte instruktører og monotom time. Mye feilteknikk som instruktøren tilsynelatende ikke tok seg tid til å ta tak i. Etter 3 økter med dem følte jeg rett og slett at det ikke var verdt pengene.

Fighter på Bjølsen kan jeg ta en titt på. :)Takk for svar.

Noen andre som har noen erfaringer? Evt forslag til hvor jeg kan spørre?

Jeg trente på Krav Maga Academy en periode. Det ligger rett ved Alexander Kiellands Plass. Likte meg veldig godt der, og synes det var høy kvalitet på instruktørene. Lokalene var gode, bortsett fra at det var vannvittig upraktisk om vinteren... det var kun 2 stk. dusjer i herregarderoben, ergo mye venting ettersom nesten alle ville dusje før de dro hjem da. Ville nok fortsatt trent der dersom jeg bodde nærmere nå.

Jeg trente på Krav Maga Academy en periode. Det ligger rett ved Alexander Kiellands Plass. Likte meg veldig godt der, og synes det var høy kvalitet på instruktørene. Lokalene var gode, bortsett fra at det var vannvittig upraktisk om vinteren... det var kun 2 stk. dusjer i herregarderoben, ergo mye venting ettersom nesten alle ville dusje før de dro hjem da. Ville nok fortsatt trent der dersom jeg bodde nærmere nå.

Vel, jeg er en kvinne da men kan alltids dusje hjemme. Krav Maga virker dog i overkant brutalt av hva jeg har sett. Men igjen, den dokumentaren var jo fra opprinnelseslandet så er nok andre rammer her i Norge. Skal ta en titt. :) Takk!

Kunne ønske det fantes noe kampsport på østkanten et sted. :)

Annonse

Vel, jeg er en kvinne da men kan alltids dusje hjemme. Krav Maga virker dog i overkant brutalt av hva jeg har sett. Men igjen, den dokumentaren var jo fra opprinnelseslandet så er nok andre rammer her i Norge. Skal ta en titt. :) Takk!

Vel, det er et Krav Maga-parti på Black Box Gym på Furuset også. Tror ikke du trenger å bekymre deg for at det er for brutalt, det foregår i ganske kontrollerte former.

God Morgen Norge besøkte dem for en del år siden, reportasjen Kari lagde finnes her:

Edit: Nettsida deres er her: http://www.kmgoslo.no/

For what it's worth så var det iallfall rundt 35-40% jenter i de generelle Krav Maga klassene der i fjor, de har markedsført seg sterkt til the womenfolk. ;)

Nice! Takk folkens. :)

Foreløpig ser Fighter og Krav Maga på Alexander Kiellandsplass bra ut. Jeg sender dem en mail og spør om jeg kan komme på en prøvetime.

Så en times lang dokumentar om to amerikanske elitekampsportutøvere som dro til Israel for å trene Krav Maga. Det var en insane dokumentar, der disse amerikanerne ble mer eller mindre banka opp. Men Krav Maga er jo i aller høyeste grad overførbart i en nødvergesituasjon enn f.eks karate. Greit ved tanken på yrket jeg skal inn i.

Nice! Takk folkens. :)

Foreløpig ser Fighter og Krav Maga på Alexander Kiellandsplass bra ut. Jeg sender dem en mail og spør om jeg kan komme på en prøvetime.

Så en times lang dokumentar om to amerikanske elitekampsportutøvere som dro til Israel for å trene Krav Maga. Det var en insane dokumentar, der disse amerikanerne ble mer eller mindre banka opp. Men Krav Maga er jo i aller høyeste grad overførbart i en nødvergesituasjon enn f.eks karate. Greit ved tanken på yrket jeg skal inn i.

Snakker du om gutta i Fight Quest?

For isåfall er "elitekampsportutøvere" et ganske løst begrep? ;)

De fikk deng i karate og hapkido og... og savate.

Hei Friera.

Ut fra hva du beskriver tror jeg klubben vår kan være noe for deg. Vi er en liten klubb som driver med Kali Sikaran i Bjølsenhallen, hvor du vil finne folk fra mange forskjellige bakgrunner og engasjerte instruktører. Nettsidene våre finner du her: http://www.oslokalisikaran.com/

Selv synes jeg Kali er utrolig gøy fordi du lærer teknikker innen flere ulike konsepter (nærkamp, boksing, kick-/thai-boksing, selvforsvar med/uten våpen, stokker, grappling) og fletter dette sammen til et helhetlig kampsystem med fokus på flyt. (Du har kanskje sett Jason Bourne-filmene hvor elementer fra Kali brukes?)

Vi har løpende opptak og det er bare å komme til uforpliktende prøvetime de kommende ukene. Sted og tid finner du på våre nettsider :)

Annonse

Går jo å høre med de i Oslo Bokseklubb, hvis det kunne være noe?

Har selv drevet med boksing i mange år, brakk fingrene i vinter og det er fortsatt ikke blitt helt bra.

Ellers bokser jeg fortsatt(går ikke kamper akkurat nå pga hånda), og skulle med på landslaget nå i høst, det ble jo selvfølgelig ikke noe av.. Men brenner såpass for sporten så var på hver trening med gips, og sparret med høyrehånda på ryggen.

Har ett veldig godt inntrykk av Oslo bk, ikke at jeg noen gang har vært med i den klubben, MEN Cecilia Brækhus reiste da fra Bergen, for så til Oslo bk, og gikk videre til Tyskland. Så er jo en mulighet for deg det :)

Noen som har erfaring med Miller's (MMA) som nå har flyttet til Bjølsen (før sentrum kb, tror jeg)? Skal begynne på Oslo Bokseklubb i Januar først, og når jeg har god nok mobilitet blir det MMA :)

Har vært innom Fighter selv. Dyktige instruktører (dog lite/dårlig fokus på mobilitet), men syntes det var veldig mye fokus på de beste, så det ble kjipt for resten. Og som nevt, store klasser og ganske upersonlig. Likte meg mye bedre i drammen!

Ingen annen erfaring med dem enn at du må ned ei spiraltrapp til kjelleren med dem :p

Har dog sett en del jenter med genseren deres, så kan virke som at miljøet ikke er alt for avskrekkende.

(jepp, jeg føler jeg har voldsom integritet når jeg gir mine anbefalinger om Miller's :p )

Ingen annen erfaring med dem enn at du må ned ei spiraltrapp til kjelleren med dem :p

Har dog sett en del jenter med genseren deres, så kan virke som at miljøet ikke er alt for avskrekkende.

(jepp, jeg føler jeg har voldsom integritet når jeg gir mine anbefalinger om Miller's :p )

Hehe, da har du like god erfaring som meg :p

Tenkte først Frontline, men etter innleggene her så tviler jeg litt. Kanskje jeg heller satser på en annen stil, thai, bjj kanskje, under sterk tvil; kb. Kommer vel ikke utenom store, upersonlige klubber her i byen.

Vel... Hvis man har medlemsskap hos SiO så er vi en 6-7 (har vært opp til 23) stykk som denger litt løs av og til, lett og upretensiøst. Problemet ligger nødvendigvis i at vi alle er studenter, som studerer forskjellige ting... og timeplanene er sjeldent veldig hyggelige med oss.

Men det er uansett morsomt med en løs og ledig økt hvor man bare kan sparre litt ledig rundt, og legge intensivitetsnivået opp etter hva hvert enkelt par ønsker. Blir jo nesten sosialt (y)

Hei Friera.

Ut fra hva du beskriver tror jeg klubben vår kan være noe for deg. Vi er en liten klubb som driver med Kali Sikaran i Bjølsenhallen, hvor du vil finne folk fra mange forskjellige bakgrunner og engasjerte instruktører. Nettsidene våre finner du her: http://www.oslokalisikaran.com/

Selv synes jeg Kali er utrolig gøy fordi du lærer teknikker innen flere ulike konsepter (nærkamp, boksing, kick-/thai-boksing, selvforsvar med/uten våpen, stokker, grappling) og fletter dette sammen til et helhetlig kampsystem med fokus på flyt. (Du har kanskje sett Jason Bourne-filmene hvor elementer fra Kali brukes?)

Vi har løpende opptak og det er bare å komme til uforpliktende prøvetime de kommende ukene. Sted og tid finner du på våre nettsider :)

Høres jo veldig bra ut! :) Jeg skal på en prøvetime på en annen klubb neste uke, men kanskje jeg kan prøve uka etterpå. :) Jeg er ute etter en klubb som kjører deg skikkelig hardt. Man skal bli sliten og støl etter en 1- 1,5 times trening i tillegg til å lære kampsporten. :)

Julie_G : Frontline var lite imponerende. Mulig det er annerledes om man er litt god og er på de viderekommende partiene. Men nybegynner var rett og slett dårlig, og vi kunne finne på å gjøre samme kombinasjon i 30 min i strekk mens treneren satt å glante på mobilen sin.

--elisabethh94 : Takk for tips. Men jeg er nok mer interessert i en kamsport der tar mer i bruk bein. :)

Vel... Hvis man har medlemsskap hos SiO så er vi en 6-7 (har vært opp til 23) stykk som denger litt løs av og til, lett og upretensiøst. Problemet ligger nødvendigvis i at vi alle er studenter, som studerer forskjellige ting... og timeplanene er sjeldent veldig hyggelige med oss.

Men det er uansett morsomt med en løs og ledig økt hvor man bare kan sparre litt ledig rundt, og legge intensivitetsnivået opp etter hva hvert enkelt par ønsker. Blir jo nesten sosialt (y)

Har møtt noen av den gjengen der på Domus tipper jeg :)

I want in! (20år med tkd og snart 10 med judo, men eier ikke bokseteknikk)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...