Gå til innhold

Klarer ikke gå ned i vekt


kvinne

Anbefalte innlegg

spiser 5-6 måltider om dagen:

frokost/kvelds: spiser jeg gjerne en omelett med masse grønnsaker og skinke.hvis jeg er skikkelig lat tar jeg meg en halv cottage cheese med sukrin og kanel.

mellommåltid/kvelds: cottage cheese med sukrin og kanel. kesam med frosne bær og proteinpulver. en frukt som inneholder ca 100-150 kcal. (appelsin/eple/pære/banan) skyr, hvis jeg ikke er sulten, evt før og etter trening en proteinshake. ca 20 g protein.(150 kcal)

middag: passer bare på at den ikke overstiger 600 kcal, men den bør inneholde masse grønnsaker, lite pasta/ris (helst fullkorn)

spiser ikke poteter eller brød, ganske enkelt fordi jeg ikke liker det noe særlig, og så er det sjukt mange kcal!)

;)

det viktigste er å ikke gå lavere enn det kroppen/organene dine bruker, og jeg har fått regnet ut at ved min høyde(172)/vekt(75) så er det ca 1600 kcal.

(og da mener jeg: kroppen bruker som passiv: 1600 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For at du skal få et forbruk på 3300kcal har du valgt veldig aktiv på kalorikalkulatoren. Det forutsetter ekstremt mye aktivitet, med en aktivitetsfaktor som ganger opp BMR med .75. Hva annet enn vektløfing gjør du?

forbruk på 3300?? det er det kanskje de største mannfolkene på gymmet som gjør.. men ei dame? ta feks meg: 3300 - 1600 = 1700 kcal. for å forbrenne det må jeg spinne intervall i over 3 timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forbruk på 3300?? det er det kanskje de største mannfolkene på gymmet som gjør.. men ei dame? ta feks meg: 3300 - 1600 = 1700 kcal. for å forbrenne det må jeg spinne intervall i over 3 timer..

Akkurat. Det forutsetter et HØYT aktivitetsnivå. Veldig aktiv jobb pluss beinhard trening. Og det er det de færreste av oss som kan skryte på oss altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noter ALT du spiser og drikker... men først lager du en bruker her www.diett.no så kommer du til å ha et krystall klart forhold til hvor mange kalorier du putter i deg... jeg trente å trente... å lurte på hvorfor jeg ikke ble større... men oppdaget etter å ha laget meg en bruker der at jeg spister jo ikke i nærheten nokk mat... Så etter en uke med kartlegging... ja vopsi... da har du de harde tall... og da er det bare å begynne å justere kaloriinntaket etter behov... men ha et høyt proteinnivå... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For at du skal få et forbruk på 3300kcal har du valgt veldig aktiv på kalorikalkulatoren. Det forutsetter ekstremt mye aktivitet, med en aktivitetsfaktor som ganger opp BMR med .75. Hva annet enn vektløfing gjør du?

går på idrett på skolen, så trener 1-2 treninger der daglig. Går så på håndballtrening i 2 timer, der de første 30 min er styrke. I helgene har jeg en kondisjonsøkt og en styrkeøkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del aktivitet, men det at du ikke går ned i vekt er tegn på at du får i deg for mye næring i forhold til hva du trenger. Vil anbefale deg å kartlegge kostholdet ditt dag for dag, også kutter du et par hundre kalorier av gangen til du ser vekten begynner å gå nedover. Kan hende du responderer godt på å kutte ned på karbohydratene, som bør komme i siste rekke.

Har du testet ut diett.no før? Veldig kjekt for å få en oversikt over totale energiinntak samt fordelinga mellom makronæringsstoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del aktivitet, men det at du ikke går ned i vekt er tegn på at du får i deg for mye næring i forhold til hva du trenger. Vil anbefale deg å kartlegge kostholdet ditt dag for dag, også kutter du et par hundre kalorier av gangen til du ser vekten begynner å gå nedover. Kan hende du responderer godt på å kutte ned på karbohydratene, som bør komme i siste rekke.

Har du testet ut diett.no før? Veldig kjekt for å få en oversikt over totale energiinntak samt fordelinga mellom makronæringsstoffer.

Ja, eg fikk lagt bruker i går så får prøve ut det! men er veldig klar over at det har MYYYYE med maten jeg spiser og ikke treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det du sier er det ikke behov for noe mer trening. Det er uansett i kostholdet du kan gjøre mest med energibalansen og vekten din. Treningen bør være på toppen av det, også bruker du styrketrening for å bevare mest mulig muskelmasse underveis i dietten. Husk også på at du ønsker et høyt proteininntak, gjerne rundt 2,5g per kilo kroppsvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det du sier er det ikke behov for noe mer trening. Det er uansett i kostholdet du kan gjøre mest med energibalansen og vekten din. Treningen bør være på toppen av det, også bruker du styrketrening for å bevare mest mulig muskelmasse underveis i dietten. Husk også på at du ønsker et høyt proteininntak, gjerne rundt 2,5g per kilo kroppsvekt.

Tusen takk for svar! skal prøve det ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...