Gå til innhold

Forbrenning av kalorier


Svima84

Anbefalte innlegg

Sjekket via en BEE kalkulator, fant den inne på nettskolen jeg går på. Det står det

Din basalforbrenning er 1312 kcal

Så tok jeg og skrev opp antall timer med aktiviteter inkl søvn og det skulle bli 24 timer. Tror det stemmer sånn ca med mitt aktivitetsnivå løpet av en dag.

Og fikk opp Forbrenning etter aktivitet i 24 timer = 3089 kcal/døgn

(inkludert basalforbrenning)

Hvor mange kalorier burde jeg da holde meg sånn ca på løpet av et døgn for å få ned fett% på kroppen. Jeg er 157 cm og veier 53 kg om det skulle hvert av interesse. Jeg bryr meg ikke om vektet, så jeg bruker målebånd. målet mitt er å se mere trent ut, få opp muskelmassen, og mindre fett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ganske aktiv hver dag ja. Jeg er veldig glad i å gå og sykle. Jeg går gjerne noen km når jeg først går. Jeg går til treningstudio eller sykler det er 3 km bare det, så skal jeg hjem igjen. Jeg har ikke bil eller lappen. Så bruker beina eller sykkel når jeg skal noe. Så, ja jeg er ganske aktiv hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser frokost som regel innen en time etter jeg har stått opp. Det kan være alt fra 1 skyr og 1 banan , 2 brødskiver ( grovt brød) gjerne da med skinke eller ost. Noen ganger banan knust, litt havregryn og evnt vanilje kesam. Kan også hende jeg lager meg PF sine proteinpanenkaker.

Jeg prøver å spise med en 3 -4 timers mellom rom. Men er ikke noe flink til det.

Lunsj: Kan være det samme som en av tingene jeg som regel spiser til frokost, evnt en salat. Middags rester kan det også være.

Trener som regel før middag, så spiser en banan etter treningen.Siden jeg ikke jobber blir det ofte å trene før middagstider.

Middag : Er det som regel enten fisk eller kylling. Med tilbehør, Poteter og ris kan være tilbehør, men ikke alltid. Spiser også pasta.

Hender det blir noe mellom middag og kvelds også, spørs hvor sent middag blir. Jeg hiver i meg noe frukt løpet av dagen. Glad i å knaske på sukkererter. Noen ganger spiser jeg proteinbar, evnt proteinshake ved dager der jeg sliter med matlysten. Jeg har ikke noe spiseforstyrrelse, men har perioder der jeg blir kvalm av å spise pga dårlige minner som liten der dem trøkte maten nærmest ned i halsen på meg. Jeg var veldig syk og spiste dårlig, så i steden for å legge sonde evnt så trøkte dem maten i halsen på meg på sykehuset. Forandret seg sikkert litt nå siden 80 taller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker smør på brødskiven da :p Egg spiser jeg selvsagt en del av. Eggerøre og eggomelet. Glemte å skrive opp det. spiser som regel makrell eller ørret som fisk, makrellen er vel fet fisk? Avokado har jeg ikke smakt før, men kan jo absolutt prøve det. Avokado med evnt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...