Gå til innhold

Vinkling på håndledd - Knebøy/low bar


Thomas1990

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg føler at jeg får et mye mer stabilt, kontrollert og kraftfullt skyv oppover når jeg bruker low bar istedenfor high bar. Men, jeg sliter litt med å forstå hvordan jeg skal vinkle håndleddene. Sann som jeg gjør nå blir leddet tiltet bakover. Det gjør ikke direkte vondt, men det er ubehagelig på grensen mot å være vondt. Jeg mistenker at det kan bli et problem over tid.

Alt av tips mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jester

Noen liker å holde tommel over stangen, eventuelt føl litt på om det avlaster ved å holde bredere. Den langvarige løsningen er jo å få opp bevegeligheten litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Takk!

Få opp bevegeligheten som i at jeg ikke trenger å vinkle leddet i det hele tatt?

Da må jeg nesten være så teit å spørre om øvelser for å få trent opp det også!

listen-here-noob.jpg

Akkurat hvilke øvelser er jeg ikke noe særlig god på, men om du er veldig stram i bryst og skuldre blir det vanskelig å holde stangen komfortabelt. Selv følte jeg det hjalp å tøye litt med strikk eller kosteskaft før bøyen, kanskje litt lette flyes og slikt. Overhead squats kan også være en grei oppvarming da det krever at du har mobiliteten til å kunne utføre det riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde samme problemet i starten. Pga manglende mobilitet i skuldra, fikk jeg håndleddet i en ugunstig posisjon.

Jeg stilte meg med ryggen til en ribbevegg, plasserte henda så høyt opp jeg kom, løftet opp brystet, og senket meg langsomt opp og ned i knærne en 5-6 ganger.

Gjorde dette intensivt ei ukes tid. Og vips var problemet løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...