Gå til innhold

Spørsmål ang "hjemmetrening"


Anbefalte innlegg

Hallo :D

Det er ett utrolig fint vær,varmt og godt no for tiden. Og har lyst til å nyte dagene, og dermed skipper jeg treningssenteret.

Men jeg holder på å "bygge" litt muskler. (får i nok protein også) men jeg lurte på om jeg fortsatt bygger muskler viss jeg tar personlig trening hjemme/ute. Altså squat, situps og spessielt teknikker for rumpe og mage Uten vekter.

Noen som vet noe?

=)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å "bygge" muskler uten særlig vektmotstand. Squats, situps, pushups blir egentlig mer utholdenhetstrening da du tar 20+ reps uten vektmotstand. Om du endrer litt på utførelsen på øvelsene så kan de sikkert bli mer effektive mtp muskelbygging. Eks pushups hvor du bruker 3 sekunder ned, stopp 1 sek, før du eksplosivt presser opp. Men her må nok noen mer erfarne enn meg hjelpe deg.

Mitt tips hadde vært å stått opp tidligere og gått på gymmen om morningen, eller ventet til kvelden før du trener. Da får du både kose deg med været og maks effekt av treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg slynge! Da blir det veldig mye lettere å regulere belastning for å få det enkelt nok samtidig som du kan gjøre det tyngre etterhvert som du blir supermann sterk! :D Ellers handler det om å finne en øvelsesprogresjon som gir tung nok belastning for å oppnå adapsjon. Eksempelvis kan ettbeins knebøy være et alternativ til knebøy med kroppsvekt. Du trenger stort sett bare noe å holde i.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg slynge! Da blir det veldig mye lettere å regulere belastning for å få det enkelt nok samtidig som du kan gjøre det tyngre etterhvert som du blir supermann sterk! :D Ellers handler det om å finne en øvelsesprogresjon som gir tung nok belastning for å oppnå adapsjon. Eksempelvis kan ettbeins knebøy være et alternativ til knebøy med kroppsvekt. Du trenger stort sett bare noe å holde i.. :)

åå, hørtes bra ut :) takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...