Gå til innhold

Tips til treningsprogram for å øke styrken?


Papanation

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

25år

80kg

187cm

Løftene mine i de tre store er jeg litt usikker på nå, men vil anta:

Benk: 100

Knebøy: 120

Markløft: 160kg

Trent i 2-3 år nå, så føler jeg har en ok treningsbakgrun.

Målet mitt er nå å bygge meg opp sakte til en lean bulk og bli råsterk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starting Strength av Mark Rippetoe bør være midt i blinken for deg. Kan også anbefale boken med samme navn på det sterkeste om du vil fordype deg i de store løfta.

Her er en liten forklaring om du vil ha det på norsk, hvis ikke finnes det 100 sider på engelsk.

http://www.kalibergym.no/bygg-grunnstyrke-med-riptoes-starting-strength/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de tallene der, er jeg usikker på om du vil ha mest å hente fra starting strength, men det er mulig Texas Method kan være good shit her i gården,

Tre økter i uka, masse bøy og benk og mark, men ikke like bratt progresjon som starting strength.

Ellers kan dietmar fungere meget bra det og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sheiko er ett rimelig sykt program for styrkeøkning i de tre(to) store, kjørt det to ganger.

Marken har holdt seg på det samme, men benk og bøy har økt betraktelig. Pass på skulderen din, da det veldig stort volum på benk.

Om ikke kjører jeg X-strengt nå, akuratt startet så har ikke noen formening om det enda, men kan være verdt en titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...