Gå til innhold

Anbefalinger av sko til intervaller og jogging?


Ostemannen

Anbefalte innlegg

Mine nåværende "løpesko" er litt utbrukt, og tenker på å skaffe nye. Hvilke anbefalinger har folket?

Er ganske fan av Asics sine sko, men er åpen for andre forslag. Løper mye intervaller i bakke og i ny og ne løper jeg en liten langtur. Løper hovedsaklig på asfalt, så trenger noe med god demping. Hovedfokuset er intervaller i bakke.

Tenkte i prisklasse rundt 1000-2000. Vil heller betale litt mer for gode sko, enn å få en møkkaskade. Kan kjøpe online, innlands og utlands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville definitivt spandert tid på å gå til en butikk som har spesialisert seg på løpesko, à la Løplabbet. De kan se på foten din, oppbygging og løpesett, og finne noe som passer akkurat din fot. Folk her kan sikkert komme med mange anbefalinger i henhold til egne preferanser og erfaringer, men det vil ikke nødvendigvis være riktig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 måneder senere...

Til løping i bakke er det mer morro med en lett sko med mindre dropp (fall fra hæl til tå). Jeg synes det er vanskelig å løpe behagelig eller fort med sko i bakke som ikke lar meg komme lett frem på forfot eller flyte vekten fremover. En typisk lett halvmaraton konkurransesko kan være noe å se på ettersom du liker å ha demping i skoene. Liker du Asics, kan Gel-Lyte33 2 være noe å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...