Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mener jeg har lest at Børge mener at forskning viser at en vekselvis trening med tyngre vekter og få reps og trening med lavere intensitet og større volum innenfor et kortere tidsrom (ikke lineæe programmering) vil gi bedre styrkeøkninger på sikt enn f.eks å bare ligge på 5 reps eller lavere.

Han anbefaler trening med høyere volum og lavere intensititet blandet inn med mer intens trening med lavere volum for best resultater.

Hva er deres meninger og erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30587-variasjon-i-reps-og-intensitet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener jeg har lest at Børge mener at forskning viser at en vekselvis trening med tyngre vekter og få reps og trening med lavere intensitet og større volum innenfor et kortere tidsrom (ikke lineæe programmering) vil gi bedre styrkeøkninger på sikt enn f.eks å bare ligge på 5 reps eller lavere.

Han anbefaler trening med høyere volum og lavere intensititet blandet inn med mer intens trening med lavere volum for best resultater.

Hva er deres meninger og erfaringer?

Er det ikke det samme PHAT er basert på også?

I markløft ville jeg være noe mer forsiktig med å kjøre høyrep enn i curlz. Forslaget ditt til oppsett må jo sees i sammenheng med all den andre treninga du gjør, men hvis du føler du klarer å gjøre det på den måten og hente deg Inn ålreit, kjør på?

Annonse

høres det greit ut å ha en intensitetdag med f.eks markløft med 5x5x100kg=2.5 tonn

Og en volumdag med markløft 5x8x80kg= 3.2 tonn. ?

Trenger jeg variere mer i repsantall enn dette?

Bør jeg ha noen treninger med repsantall over 12?

Du kan få markløftet ditt opp til dobbel kroppsvekt ved å løfte ett tungt sett i uka á 5 reps. Det enkle er ofte det beste ;) Husk at markløft er det løftet som det tar lengst tid å restituere seg fra, derav lavere frekvens enn for andre løft.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...