Gå til innhold

Fullgod erstatning for benkpress?


Elliot

Anbefalte innlegg

Trente benkpress tidligere, men nå er jeg rett og slett lei av øvelsen og fikk også tidligere litt skuldertrøbbel av den.

Fokuserer nå mer på mark og bøy.

Men jeg vil alikevel trene bryst og triceps. Jeg har til nå kjørt dips med litt vekter og pushups med vektplate på ryggen. Er disse øvelsene en god erstatning for benkpress?

Hvordan kan jeg progressere i disse øvelsene? Jeg føler det er vanskeligere med progresjon i disse enn i benkpress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Du kan nok ikke få pose og sekk. Rehabiliter og vend tilbake til benken senere. I mellomtiden er (som nevnt ovenfor) skrå DB er godt alternativ. + triceps ekstensjon over hodet og pushdowns, og noen chest flyes, så får du trent de samme musklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av styrkeløfterne som ikke gir nok kjærleik til skuldre opplever problemer etter for mye benk, selv har jeg inntrykket av at å presse over hodet og Klokovpress, skal være god medisin for slitne skuldre.

Ellers er jo dips good stuff, hvis du er mobil nok til å gå dypt nok uten smerter. Jeg kan ingenting, men jeg vil påstå at å bruke tid på å bli sterk i dips og press vil gjøre deg godt rustet til å komme sterkere tilbake til benken senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...