Gå til innhold

Tips og triks for Triceps-trening


Mads

Anbefalte innlegg

Jeg sliter ganske med å få kontakt med triceps, og få trent dem. På franskpress føler jeg at jeg løfter vekta, men merker ikke så veldig mye i Triceps.

På pushdown merker jeg litt, men føler ikke at triceps vokser av den grunn. Dette er bare eksempler på øvelser jeg ikke får trent optimalt for triceps.

Finnes det noen grunnleggende tips for triceps-øvelser, slik det er med benk (skuldre bak, spenn i hele kroppen osv)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det ligge noe i teknikk og belastning som gjør at du ikke får isolert triceps i nødvendig grad? Om du ikke isolerer muskelen i tilstrekkelig grad eller vekta er for tung så vil du bruke en del andre muskler på å flytte på vekta og ikke bare triceps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er garantert teknikken som er ute å kjøre, men jeg klarer liksom ikke finne ut av hva som gjøres feil. Jeg prøver både med lav vekt og tung vekt, men når jeg tar lav føler jeg det er altfor lett og at jeg ikke merker noe pga den lave vekta. Og for tung vekt holder jeg meg unna, da jeg føler teknikken overhodet ikke passer til vekten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smale dips er en god øvelse for triceps. Hvis du klarer å holde brystet fram og kroppen tilnærmet vertikal er det nesten umulig å jukse.

Enhånds floorpress utført korrekt er det også vanskelig å jukse på.... men ser at det er mange som ikke liker denne øvelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* For medial triceps, pushdowns eller kickbacks (albuene så langt bak kroppen som mulig)

* For lateral triceps, smalbenk (pass på at albuene holder seg inntil kroppen og ikke flarer ut til sidene, grepet ikke videre/smalere enn bredden på latsen din)

* For det langet tricepshodet, overhead triceps extensions (f.eks med tau)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får kontakt med triceps, så få kontakt!

Kjør en øvelse helt til du får kontakt, ikke tenk vekt eller serier/reps - bare gjør bevegelsen :)

Hvordan du gjør bevegelsen/øvelsen spiller jo helt klart inn.. Film feks?

Tenker du at du skal presse vekten _rett ned_ og ikke forover/i en bue i feks pushdown? Hvordan er grepet ditt? Skuldrene? Håndleddet? Trykket i hånda mot vekten(på samme måte som trykket under foten i knebøy)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Vet ikke om det hjelper deg i din situasjon, men har ved flere anledninger hatt suksess med å be folk holde vekten et sekund i utrettet posisjon ved f.eks pushdowns. Dette fordi at jeg ved flere tilfeller der folk har klaget over dette ser at de haster igjennom settet som om gymmet var i ferd med å brenne ned og dermed dra ned ved hjelp av mye lats, svinge i hoftene og ikke gjennomføre hele bevegelsesbanen. Sett fra siden så går armene opp og ned, men det er lite utslag i selve albueleddet.

Lenge siden jeg har sett denne, men kanskje noen tips ifbm. franskpress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tricep extension med full bevegelsesbane > skullcrushers på alle mulige måter. Husk å starte lavt på vektene. Imho er det faktisk den eneste isolasjonsøvelsen som funker fantastisk ved å smelle vekten tilbake til startposisjon i stedet for å kjøre den rolig med full kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...