Gå til innhold

Bli bedre i draøvelser


LeanMachine

Anbefalte innlegg

Jeg har så lenge jeg kan huske vært dårlig i draøvelser. Derfor har jeg fokusert på å legge inn endel draøvelser, for man trener jo på det man vil bli god på, right? Men jeg blir jo aldri bedre! Jeg er fortsatt like dårlig i draøvelser. Jeg har variert både reps og sett, men det skjer jo bare ingenting. Ikke engang da jeg var på mitt beste og økte i baseøvelser og generelt alle andre øvelser.

Kan da ikke gjøre alle draøvelser feil??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke draøvelser har du brukt, og når har du tatt de i økta?

Du kan jo prøve med å kjøre de først i økta, pendlay rows er f.eks ganske hard øvelse.

Men hvis du merker resultater av de øvelsene, så er vel strengt tatt ikke stryken så viktig? Med mindre du faktisk har behov for økt styrke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Draøvelsene har som regel vært midt i økta, men har også variert gjennom årene med å ta de først og se om det kanskje hjelper noe, men jeg syns jeg har liggi på det samme hele tiden omtrent. Har trent mye sittende kabelroing, facepulls, stående roing, nedtrekk med bredt og smalt grep, hantelroing, for å nevne noen. Har alltid kjørt det mye fordi det er mitt svakeste punkt, men jeg blir jo aldri noe sterkere i de øvelsene likevel :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du gjør draøvelsene riktig?

Det er veldig vanlig at man gjør draøvelsene til å være bicepsdominant, fordi man fokuserer på å dra hendene mot seg fremfor å fokusere på å dra albuene bak seg.

Det som fungerte for min del var å forestille meg at underarmene mine var døde. Hendene var bare to kroker som skulle holde fast, men det var albuene jeg fokuserte på. Drit i hvordan det går med hendene, om de beveger seg mot deg. Fokuser på å dra albuene bak/ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mhm. Jeg fokuserte mye på det selv, men jeg strevde veldig med å virkelig kjenne det.

Derfor jeg måtte ha den huskegreia, for å tvinge meg til å gjøre øvelsen ordentlig :p

Du kan egentlig gjøre den mens du sitter og kjenne forskjellen på det å trekke albuene bak kontra å trekke hendene mot deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm. Jeg fokuserte mye på det selv, men jeg strevde veldig med å virkelig kjenne det.

Derfor jeg måtte ha den huskegreia, for å tvinge meg til å gjøre øvelsen ordentlig :p

Du kan egentlig gjøre den mens du sitter og kjenne forskjellen på det å trekke albuene bak kontra å trekke hendene mot deg :)

Smart! Skal øve ;)

Men er det den eneste måten å få det til på? .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende at du ikke låser inn skulderbladene skikkelig. Ser OFTE jenter slite med dette, og det er da veldig vanskelig å få kontakt med ryggen.

Vondt i hodet, vond nakke, vonde skuldre etter trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel? Hvorfor det?
Det blir jo noe av det Raptorial prater om, å dra med albuene, poenget er jo å få bedre kontakt med muskelen.

Du kan jo prøve å ta øvelsene først på programmet, for å se om du får fremgang av det. En annen mulighet er å sette opp en pyramide der du øker litt for hver gang. Denne feks: http://functionalstrengthlab.com/workout-calculators/bench-pyramid-calculator

Den siste muligheten kan være å la disse øvelsene ligge og heller fokusere på pullups/chins pluss hantelroing, når du har hatt økning i de øvelsene kan du prøve sittende kabelroing, nedtrekk foran med smalt grep etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir jo noe av det Raptorial prater om, å dra med albuene, poenget er jo å få bedre kontakt med muskelen.

Du kan jo prøve å ta øvelsene først på programmet, for å se om du får fremgang av det. En annen mulighet er å sette opp en pyramide der du øker litt for hver gang. Denne feks: http://functionalstrengthlab.com/workout-calculators/bench-pyramid-calculator

Den siste muligheten kan være å la disse øvelsene ligge og heller fokusere på pullups/chins pluss hantelroing, når du har hatt økning i de øvelsene kan du prøve sittende kabelroing, nedtrekk foran med smalt grep etc.

Er kanskje bare meg som er så låst til å trene bryst første i et fullkroppsprogram, syns det er mest naturlig. Men kan jo bytte om å se om det hjelper :) Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...