Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med Smolov sitt knebøyprogram og som vil dele litt kunnskap rundt det, kikka litt på det og er gira på å teste det, men ser bjønntungt ut, og virker som det kan være litt urealistisk og putte 1RM inn i starten og klare å fullføre med de prosentene det er regna ut fra.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/30143-smolov-kneb%C3%B8yprogram/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smolov er ikke et program man kjører for å kjøre. Det er et program utviklet for eliteløftere i behov for en sjokksyklus. Volumet er ufattelig høyt og opp mot 5 ganger høyere enn du ville sett på en normal løfter i en fase mellom nybegynner/viderekommen.

Selvsagt. Om du overlever programmet vil du få pers, men dette er et "jeg har dårlig tid program" og ikke et utviklende program. Du kan eventuelt switche det opp og kjøre smolov Jr hvor du fordeler volumet over flere økter slik at totalt volum per uke ikke blir så heftig.

Du må også forvente at du ikke kan kjøre altfor mye ekstraøvelser utenom på smolov ettersom hele hensikten er å utvikle et hovedløft. Det er ikke mye rom for markløft, eller støtteøvelser utenom litt benkpress.

Igjen. Du kan gjerne kjøre for å "teste", men det er ikke altfor bærekraftig over tid. Dette er et heftig program. :-)

Hva er persene dine per dags dato? Og fordelt på hvilken vekt?

Enig med BluebearFastform. Smolov funker utrolig bra, men det er ikke bærekraftig.

Har kjørt det to ganger (kun base-cyclen) på knebøy før. Fikk vel rundt 10kg PR begge gangene, noe som er veldig bra for en 4 ukers periode! Problemet er at programmet pusher deg inn i overkompansasjon, så er du jævlig sterk og beholder de 10kiloene 1-2 uker etter du er ferdig. Men så falt styrken min, og jeg sto igjen med kanskje 2-5kg gains. Det er min erfaring ihvertfall.

OG ikke tren mark eller andre nedre rygg/ben øvelser når du trener smolov!

Hele smolov programmet er på 13 uker. Etter det jeg har lest så er den siste fasen på 4 uker knallhard, og der flest folk skader seg eller må gi seg. Så vær konservativ med maksen du regner ut prosentene fra.

http://www.seriouspowerlifting.com/3615/articles/smolov-squat-routine

Ja, nettopp. Det er et program for folk som har en realistisk sjanse for å slå en eller annen rekord i knebøy, og ikke har stort annet å gjøre enn å trene, spise og sove. Resten av oss kan stort sett se på Excel-arket, flire litt, og drite i hele greia.

Normale folk kan kjøre en Smolov jr-syklus i ny og ne. Det er mer overkommelig.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...