Gå til innhold

Gjør jeg det riktig? Diett og trening


Anbefalte innlegg

Jente 27år, 160cm og 75kg.

Dette er opplegget mitt nå:

Trening: 4ganger i uken. 3 dager med hard styrke trening og litt cardio og 1 dag med kun cardio i form av spinningtime.

Kosthold: Spiser det samme så og si hver dag.

Frokost: 60g havregryn, 2dl ekstra lettmelk, noen rosiner

Lunsj: 100g ris(kokt), 150g kyllingfilet/karbonadedeig el., 100-150g grønnsaker.

Middag:100g ris(kokt), 150g kyllingfilet/karbonadedeig el., 100-150g grønnsaker

Kvelds: 200g mager kesam m/fun light saft. Noen nøtter.

Før/etter trening: Proteinshake eller banan.

Har 1 spisedag i uken, men tar ikke helt av. Spiser maten jeg vil, men sjelden godterier og brus.

Har gått på denne dietten i ca 1,5mnd nå, har ikke gått ned så mye:( 2,5kg, men merker at kroppen har forandret seg litt.. Fått mer muskler!:) Forventer liksom å gå ned litt mer..? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jente 27år, 160cm og 75kg.

Dette er opplegget mitt nå:

Trening: 4ganger i uken. 3 dager med hard styrke trening og litt cardio og 1 dag med kun cardio i form av spinningtime.

Kosthold: Spiser det samme så og si hver dag.

Frokost: 60g havregryn, 2dl ekstra lettmelk, noen rosiner

Lunsj: 100g ris(kokt), 150g kyllingfilet/karbonadedeig el., 100-150g grønnsaker.

Middag:100g ris(kokt), 150g kyllingfilet/karbonadedeig el., 100-150g grønnsaker

Kvelds: 200g mager kesam m/fun light saft. Noen nøtter.

Før/etter trening: Proteinshake eller banan.

Har 1 spisedag i uken, men tar ikke helt av. Spiser maten jeg vil, men sjelden godterier og brus.

Har gått på denne dietten i ca 1,5mnd nå, har ikke gått ned så mye:( 2,5kg, men merker at kroppen har forandret seg litt.. Fått mer muskler!:) Forventer liksom å gå ned litt mer..? :rolleyes:

Hei,

Vet du ca. hvor mye kalorier dette tilsvarer? Sånn ved første øyekast så ser det ut som en ok mengde mat. Har du fulgt samme kosthold i 1,5 mnd?

Jeg synes 2,5 kg på 1,5 mnd er veldig bra. Som du sier så kan det fort hende du har gått opp litt i muskler, også.

Har du satt deg noe mål med treningen og kostholdet? En spesifikt vekt f.eks.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Dette er ca 1400kcal.. Ja jeg vil veldig gjerne gå ned 15kg!:) Men prøver å sette meg delmål. Så nå tenker jeg at første mål er å gå ned til 70kg:)

Så 2,5kg er bra? Jeg gikk ned mest med en gang, og nå har det stoppet opp litt.. Kan det være pga muskelvekst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostholdet ser greit nok ut.

Nei, du kan ikke gå ned mindre om du legger på deg muskler. Kaloriunderskuddet er fortsatt det samme, og da skal du miste kroppsmasse tilsvarende det kaloriunderskuddet tilsier.

Men det kan være at kroppen holder igjen vann. Det slipper taket etter hvert, selv om det kan ta noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har du fått satt opp kostholdsplanen av noen med utdanning/erfaring?

Jeg ville faktisk ha spist litt mer hadde jeg vært deg, kanskje lagt meg på 17-1800 kcal. Forslag: ei eple og litt mandler før trening, proteinshake + riskaker etter trening, og litt bær sammen med kesamen. Jeg ville ha lagt meg på mer fordi da er det lettere å bygge muskler samtidig som du går ned i fettprosent. Dersom du ligger altfor lavt på kaloriene så vil kroppen tro at du faster og sette seg i "sparemodus". Vektnedgang tar tid, så vær tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...