Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg en boks https://secure.gymgrossisten.no/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?Avd=6&funk=visa_artikel&artnr=901905 og som dere kan se anbefales det her at man tar 3g til frokost uten noen form for syklus. Men flere steder har jeg lest at jeg bør ta 5g før trening og 5g etter trening der jeg skal være 4 uker på og 4 uker av. Lurer på om det vil gi merkbar bedre effekt å ta 10g hver dag kontra 3g, eller om det kun er et salgstriks for å øke forbruket.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29853-dosering-av-kreatin-monohydrat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uten å lete etter studier vil du få kreatin effekten av 3-5g daglig dersom du reagerer på kreatin. Noen mennesker gjør uheldigvis ikke det, er heldigvis en som reagerer godt på en teskje daglig :D Du får Google litt om du vil ha bevis på at store mengder er unødvendig, god natt!

Har lest at i en oppbyggingsfase kan du gå på 2 scoops (da typisk første uken), og så gå ned til 1 scoop, for å holde vedlike. Tar jeg feil Eminator ? :-)

Det med å være 4 uker på og 4 uker av, trodde jeg var noe folk mente hadde bedre virkning for årevis siden.

Nyere forskning sier vel at du egentlig kan gå på kreatin-tilskudd konstant? :)

Har lest at i en oppbyggingsfase kan du gå på 2 scoops (da typisk første uken), og så gå ned til 1 scoop, for å holde vedlike. Tar jeg feil Eminator ? :)

Det med å være 4 uker på og 4 uker av, trodde jeg var noe folk mente hadde bedre virkning for årevis siden.

Nyere forskning sier vel at du egentlig kan gå på kreatin-tilskudd konstant? :)

Loading periode er bare tull. kroppen kan ikke ta opp så mye kreatin uansett. Loading er nermest et triks for at forbrukeren skal bruke mest- kjøpe mer.

1 scoop(5g) per dag, eg tar 45 min før trening når eg spiser havregryn.

Kreatin kan du bruke "all day- any day" ikke påvist noen skader. heller ingen effekt av å kjøre 4 uker på og 4 av :) 1 scoop evry day :D

Loading periode er bare tull. kroppen kan ikke ta opp så mye kreatin uansett. Loading er nermest et triks for at forbrukeren skal bruke mest- kjøpe mer.

1 scoop(5g) per dag, eg tar 45 min før trening når eg spiser havregryn.

Kreatin kan du bruke "all day- any day" ikke påvist noen skader. heller ingen effekt av å kjøre 4 uker på og 4 av :) 1 scoop evry day :D

Yep, leste det på en annen tråd ^_^

Jeg får kun i meg 2000 mg via 2 scoops av min PREWO, er det for lite? burde jeg supplere med rent monohydrat?

Bruker Cellucor C4 .

Annonse

ja du kan lett supplere med 1 scoop- kreatin er ikke skadelig. om du får litt mer enn 5g i deg er ingen fare.

det er bare det tullet med "loading fase" der man "må" få i seg 20g per dag.

:)

Og vips, da må jeg handle inn mer kosttilskudd :p Ingen som tilfeldigvis bor i USA? ^_^

Er alltid så tiltak å finne ut hva som man kan importere og hva som blir stoppa i tollen.. -_-

lol? hvofor ikke bestille fra gymgrossisten:p

Tenkte å bestille litt mer PWO, og etter å ha lest avisene i det siste, har jeg jo lyst å prøve Cellucor CLK :-P hehe,

Og føler det er lite fornuftig å kjøpe den "norske" varianten av NoXplode eller Neurocore.. når den bare inneholder koffein og guarana til 599,- boksen, kontra de ordentlige utgavene, som koster ca 30 USD :p

Tenkte å bestille litt mer PWO, og etter å ha lest avisene i det siste, har jeg jo lyst å prøve Cellucor CLK :-P hehe,

Og føler det er lite fornuftig å kjøpe den "norske" varianten av NoXplode eller Neurocore.. når den bare inneholder koffein og guarana til 599,- boksen, kontra de ordentlige utgavene, som koster ca 30 USD :p

hehe norske varianter er jo som å drikke eplejuice (norsk) vs Redbull( the real shit u can buy in US and A :D)

Annonse

hehe norske varianter er jo som å drikke eplejuice (norsk) vs Redbull( the real shit u can buy in US and A :D)

Er litt trist, annbefalte en kompis NoXplode 2.0, (trodde han visste vi bestille fra USA). så han kjøpte gjennom en norsk side. Over innholdsfortegnelsen, hadde de bare klistret på en hvit label med de norske ingrediensene xP haha.. Tror du ville hatt mer effekt av en dobbel espresso og en multivitamin -_- . og det kosta 599,.-

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...