Gå til innhold

Testosterontilskudd - har det noe for seg?


Gjest MrWednesday

Anbefalte innlegg

Gjest MrWednesday

Har sett en del reklamer for testosterontilskudd, f eks. TestoMax, og lurer på om dette har noe for seg eller om man like godt kan kaste penger ut vinduet?

Har egentlig ingen indikasjoner på at jeg har lavt nivå, men vil et høyere nivå ha positive effekter mtp trening uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sett en del reklamer for testosterontilskudd, f eks. TestoMax, og lurer på om dette har noe for seg eller om man like godt kan kaste penger ut vinduet?

Har egentlig ingen indikasjoner på at jeg har lavt nivå, men vil et høyere nivå ha positive effekter mtp trening uansett?

Not sure if srs.

Kort svar: dropp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har fått med meg er det ingen tilskudd som øker testosteronnivå så fremt du ikke allerede har mangler i kosthold eller livsstil som kan påvirke nivået. Mangel på søvn er kjent for å senke nivået. Samme med stress. Mangel på sink, magnesium og omega-3 og ikke minst tilstrekkelig med fett i kostholdet er faktorer med kosthold som påvirker testosteronnivå.

Spiser du variert og har tilstrekkelig med restitusjon så er det ikke så mye annet du kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrWednesday
Her er en artikkel om naturlige måter å øke det på. Godt mulig du allerede gjør 90% av det, men.

http://www.artofmanliness.com/2013/01/18/how-to-increase-testosterone-naturally/

Er nok innom det meste på den lista i varierende grad ja. :)

Blir bare litt nysgjerrig på ting som egentlig høres fantastisk ut. Erfaring har dog lært meg å ikke stole på reklame så derfor spurte jeg her. I noen få tilfeller stemmer jo faktisk reklamer til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
  • 2 år senere...

Annonse

På 4.5.2014 den 15.41, Gjest MrWednesday skrev:

Har sett en del reklamer for testosterontilskudd, f eks. TestoMax, og lurer på om dette har noe for seg eller om man like godt kan kaste penger ut vinduet?

 

Har egentlig ingen indikasjoner på at jeg har lavt nivå, men vil et høyere nivå ha positive effekter mtp trening uansett?

Nei, det er bare søppel og vås. Riktignok kan det øke nivåene bittelitt om du har mangler av vitaminer/mineraler som dette består av, men det vil være snakk om ytterst marginale tall som har null betydning - Og du vil gjennom et fornuftig kosthold kunne kompensere for disse eventuelle manglene bedre og billigere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...