Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Langsiktig Det kan nok være lurt å sjekke litt hvor mye du i praksis vil spare på å ikke kjøre så fort en periode.

Sånn ifølge profilnavnet ditt så bør jo ikke det være noe problem. :wacky:

Her er et eksempel for hva du kan få for en 50000-lapp: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47964834

Bør være en bil du kan eie og bruke problemfritt frem til forsikringsselskapene begynner å like deg litt bedre. :)

du kan ikke gi han en BESTEFAR bil...mannjen ska dra "betches" :roflmao: ditta der e COCKBLOCKER bil deluxe :roflmao::hilarious:

Fortsetter under...

Langsiktig Det kan nok være lurt å sjekke litt hvor mye du i praksis vil spare på å ikke kjøre så fort en periode.

Sånn ifølge profilnavnet ditt så bør jo ikke det være noe problem. :wacky:

Her er et eksempel for hva du kan få for en 50000-lapp: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47964834

Bør være en bil du kan eie og bruke problemfritt frem til forsikringsselskapene begynner å like deg litt bedre. :)

Selvfølgelig, men ja. Min første bil var "nesten skrothaug" klar og overlevde til jeg skulle inn i militæret. Så kan vel si at jeg ikke er så veldig fristet til "gammel og kjedelig bil" heller. Da skal det ihvertfall være en nyere modell med mer "gadgets" haha :)

Er jo f.eks litt nyere passater osv ute og. Eneste jeg har hørt der da, er problemer med automat kassen etc...

du kan ikke gi han en BESTEFAR bil...mannjen ska dra "betches" :roflmao: ditta der e COCKBLOCKER bil deluxe :roflmao::hilarious:

Har "heldigvis" dame tho! Så er vel ikke "betches" jeg skal dra! Haha! Er vel mer: komfort/gleden med nyere bil jeg er ute etter. Vanskelige valg dette!

:lol::roflmao:

Bestefarbiler er sjukt billige å forsikre sånn generelt sett. Og biler funker generelt sett dårlig som sjekkeredskap. :p

:hilarious::roflmao::lol: cluet er egentlig at man må like bilen man skal kjøre. eg skjønner meget godt at han vil ha"ok motor". eneste eg vil ha endra på min bil er motor.... sku helst hatt en 2.0 tdi 140 hk. 1.9tdi...er forsvakt... det er ikke gøyt å kjøre :p spesielt når eg har e6 på Svensk side!:p

Har "heldigvis" dame tho! Så er vel ikke "betches" jeg skal dra! Haha! Er vel mer: komfort/gleden med nyere bil jeg er ute etter. Vanskelige valg dette!

im just jokin man :)

Det er et vanskelig valg, men 20 000 i forsrikign bare på bil er bare for mye syns eg. spar deg opp til 70% og kjøp en god bil då.

du kan tilog meg kjøpe en 2-3års bil nå til 15-20 000. sette på ansvarsforrsikrig. og bytte forsikring hver 6 måne

Annonse

Gjest MrWednesday

Er jo f.eks litt nyere passater osv ute og. Eneste jeg har hørt der da, er problemer med automat kassen etc...

Avensis var bare et eksempel. Finnes mye bra biler til rundt samme pris. :)

Passat er nok greie de også, men om man vil ha billigst mulig bilhold er nok japsene tryggere valg. Og det finnes jo en del litt mer "autofile" japser enn Avensis der ute også. :)

Gjest MrWednesday
:lol::roflmao:

:hilarious::roflmao::lol: cluet er egentlig at man må like bilen man skal kjøre. eg skjønner meget godt at han vil ha"ok motor". eneste eg vil ha endra på min bil er motor.... sku helst hatt en 2.0 tdi 140 hk. 1.9tdi...er forsvakt... det er ikke gøyt å kjøre :p spesielt når eg har e6 på Svensk side!:p

Å like bilen er viktig ja. :)

Kjører selv en gammel Saab 9000 for å spare penger og savner bare litt mer guffe (i teorien har jeg ca 145 hk, men de er ikke akkurat veddeløpshester...). Ellers elsker jeg bilen. Stor plass, komfortabel som pokker og den var nedbetalt fra dag 1. Og jeg betaler bare litt over 2K i forsikring. :)

Å like bilen er viktig ja. :)

Kjører selv en gammel Saab 9000 for å spare penger og savner bare litt mer guffe (i teorien har jeg ca 145 hk, men de er ikke akkurat veddeløpshester...). Ellers elsker jeg bilen. Stor plass, komfortabel som pokker og den var nedbetalt fra dag 1. Og jeg betaler bare litt over 2K i forsikring. :)

9000 faktisk.. aka TANKS xD er veldig tunge dissa bilane der? kor gammel er den?

kjøpte vw jettan fordi eg ville ha en sikker bil...,. en helsikkes rasshøl kjørte 120 km/t i en 50 og kræasja i meg- i et kryss. hadde vikeplikt for meg, men såg jo meg seff ikkje

Jeg skulle til å tipse deg om en bil og merke jeg er fornøyd med, men ser at motoren ikke er i nærheten av hva du forespeiler. Og så har jeg bare medium peiling på bil haha. Eier en Toyota Aygo 2009 modell med 1liters motor. bilen er 900kg og går på 0.5ish mila. ga 65k da var den gått 87k. Tikker å går som ei klokke. Jeg forsikret den på meg, har ikke eid bil før og det ble ganske så billigt.

Men den er treig. Og liten.

*fniiiiiiiiiiiiiis*

Linjemannen - forresten, har du vurdert en Opel Insignia? 2009 mod, 57000km

orginal 110 hk den drar ganske så bra

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47950614&searchclickthrough=true

Igjen....så har eg hørt rykter om at den motoren kan chippes til 190hk:nin::whistle: Er vel en god lytter :nin::whistle:

Edit: helsikkes mye bil for en helsikkes lav pris! Opel er ikke så verdsatt i Norge. Sikkert en god bil å kjøre.

Annonse

Gjest MrWednesday
9000 faktisk.. aka TANKS xD er veldig tunge dissa bilane der? kor gammel er den?

kjøpte vw jettan fordi eg ville ha en sikker bil...,. en helsikkes rasshøl kjørte 120 km/t i en 50 og kræasja i meg- i et kryss. hadde vikeplikt for meg, men såg jo meg seff ikkje

Det er ofte etter å ha "bungla" litt at man ser viktigheten av sikker bil. Jeg fant ut av det i en av mine første biler (Volvo 242 :p ) etter et brutalt møte med en MB feltvogn. Hadde jeg sittet i en tilsvarende gammel Mazda så hadde jeg neppe sittet her i dag...

9000 var vel noe av det sikreste men kunne kjøpe på første 3/4 av 90-tallet. Min er en -97-modell CSE (bra utstyrt i forhold til alder). Tror egenvekta ligger på ca 1300 kg om jeg ikke husker helt feil så sammenlignet med dagens biler i samme størrelse er det jo en lettvekter. :p

Det er ofte etter å ha "bungla" litt at man ser viktigheten av sikker bil. Jeg fant ut av det i en av mine første biler (Volvo 242 :p ) etter et brutalt møte med en MB feltvogn. Hadde jeg sittet i en tilsvarende gammel Mazda så hadde jeg neppe sittet her i dag...

9000 var vel noe av det sikreste men kunne kjøpe på første 3/4 av 90-tallet. Min er en -97-modell CSE (bra utstyrt i forhold til alder). Tror egenvekta ligger på ca 1300 kg om jeg ikke husker helt feil så sammenlignet med dagens biler i samme størrelse er det jo en lettvekter. :p

wtf? min jetta er 1350 kg! trodde ikke at Saab lage biler som var letter enn 2 tonn :hilarious:

Altså, nå er jeg nok litt inhabil all den tid jeg har 100 biler og er vant til å kjøre alt mulig rart og ekstremt bortskjemt på nye biler og føler at biler eldre enn 2012 er vrak, men...

Hva du skal kjøpe kommer an på ditt behov og hvor du skal bo. F.eks om du skal bo i Bodø ville jeg sterkt anbefalt en EL-bil med mindre du kjører mye utenbys. Med tanke på at du akkurat starter "voksenlivet" ville jeg gått for en billig og pratisk bil som ikke koster deg skjorta og ræva i lån og forsikringer. Det er veldig fint å kjøre en fin bil, og selv om jeg sier jeg er bortskjemt er det ikke tvil i mitt sinn om hvis jeg hadde hatt lav likviditet så ville min XC60 2014 modell til til flere hundre tusen kroner røket rett på dør som aller første alternativ og jeg ville erstattet den med en billig, billig bil.

Yaris er ikke så ille om man går for en litt nyere modell med ekstrautstyr.

Auris er ikke så ille om man går for hybridmodell

Mine anbefalinger; Styr unna alt som heter Nissan, Opel og Renault. Treige biler laget av papir.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...