Somethingelse Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Er relativt nybegynner når det kommer til trening og kosthold og føler jeg står fast i min vektnedgang, å håper derfor noen kan komme med noe innspill på om jeg gjør noe galt eller noe kan forbedres :-) Først og fremst; 23 år gammel jente som pr dags dato veier 66/67kg og er 169cm høy. I februar begynte jeg å trene og la om kosthold. Begynte med 1200-1300 kcal til dagen, 1-2g prot til dagen, resten fordelt utover fett og karbs. Treningen bestod av ett 4split program 4-5 ganger i uken (bein, skuldre, rygg og bryst). Gikk ned fra 72kg til 69kg den første mnd. Bestemte meg så for å øke kalorier litt, og gikk opp til 1400 på hviledager og 1600 på treningsdager. Spiser som regel alltid x2g proteiner til dagen. Treningsprogrammet forble det samme og gikk sakte men sikkert ned til 67-66kg. Men så stoppet det helt opp, har nå i over 1 mnd vekslet mellom 66 og 67kg. Litt usikker på kosthold, er nok mye delte meninger om hva som er sunt men kan skrive litt hva jeg som regel spiser i løpet av en dag; Tunfisk med ost på brødskive, kylling og ris, hjemmelaget hamburger med halvgrovt brød, ørret med agurksalat/kesam, proteinshake med melk, makrell i tomat på brødskive, biff med løk/sopp. Ta f.eks idag, 1400kcal: 140prot, 123karbs og 38fett. Er ikke nazi når det kommer til karbs og fett, pleier som regel bare spise mellom 140-160g prot og maks 50gr fett til dagen, resten karbs. Burde jeg øke kalorier, isåfall til hvor mye? Hvor viktig er fordeling mellom karbs/fett? Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29519-st%C3%A5r-stille-i-vektnedgang-innspill/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaheart Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Hei, du har en bmi innenfor normalen, hvorfor vil du videre ned i vekt? Hadde det vært meg ville jeg droppet 4-splitt og kjørt fullkropp isteden, samtidig som jeg hadde økt mengden kalorier. Tror du ville fått større utbytte av å stramme opp og bygge muskler, enn å gå videre ned i vekt. Kari 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29519-st%C3%A5r-stille-i-vektnedgang-innspill/#findComment-1004734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solid Snake Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Om du står helt fast, kan du jo prøve følgende. Jeg var nemlig i en lignende situasjon en gang. Det jeg rett og slett gjorde var at jeg carbet opp... Dvs, du kan gå opp til type 300g karbs daglig en kort periode nå, trene som vanlig... Så kan du ende opp med en slags "flush" effekt. Kan ikke forklare deg det rent teknisk(har ikke den kompetansen) , men i praksis innebærer det på en måte at den hold-uppen du nå opplever gir slipp. Siden ditt langsiktige mål er vektnedgang skal du bare gjøre denne oppkarbingen i en periode,før du går tilbake til lignende sammensetning som den du sier du har nå. Prøv det.Kan funke, gjorde det for meg. Men er jo ikke helt sikkert at det gjør det for deg. Om det ikke gjør det, er det jo ikke verre enn at du karbet litt i noen uker:) Trening og vektnedgang er et langsiktig spill:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29519-st%C3%A5r-stille-i-vektnedgang-innspill/#findComment-1005583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
XtrM Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Hei, Det virker som ingen har sagt dette ennå, så kommer likså greit med det jeg Du sier du er relativt ny til trening. Da er det vanlig å ikke gå ned så mye i vekt, men i fettprosent. Husk på at en kilo fett et utrolig mye mer i volum enn en kilo muskler, så at du har stoppet opp i vektnedgang, betyr ikke at du har "stoppet opp" oppstrammingen av kroppen Det er også viktig å huske på at utskeielser, f.eks en bytur fort kan ødelegge for hele underskuddet du har bygget deg opp i løpet av en uke med trening og kosthold. Havliter cider (4,7 prosent alkohol): 230 kcalHalvliter pils (4,7 prosent alkohol): 195 kcal Så et vors med 6-8 cider + chips, og et par drinker på byen + nattmat kan fort ende opp mot 2500-3000 kcal ekstra. Lilli33 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29519-st%C3%A5r-stille-i-vektnedgang-innspill/#findComment-1005649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.