Gå til innhold

Cardio prep. Trenger sko anbefalinger.


Ojive

Anbefalte innlegg

Har holdt meg til Asics i mange år, og er kjempefornøyd med det merket, men våget nå å prøve meg på Mizuno sist gang jeg lette etter løpesko. Og oh my god. De største fordelene jeg legger stor merke til er at den 'tilter' meg litt forover, så det er lettere å holde korrekt løpsteknikk, den er latterlig lett, så det kjennes ikke ut som man bruker sko sånn egentlig, og den gir fotsålen plass til å utvide seg ved nedsteg. Det kjennes litt ut som å løpe i sokkelesten på et mykt gymnastikkgulv (bare at man får demping under hælen i tillegg).

Av ekstragadgets bruker jeg Polar RCX5 og Endomondo Premium. Hadde vært greit å få alt på ett sted, og det kan man visstnok om man kjøper bluetooth-pulsbeltet til Polar, men det koster typ 700,- bare for det beltet, så jeg kjører dobbeltføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du er usikker på pronasjon ville jeg helt klart anbefale Löplabbet. I tillegg har de også god peiling på drop fra hæl til tå, så du får en skomodell som faktisk passer deg. Det trenger ikke nødvendigvis å bli så mye dyrere, men samtidig kan det være verdt pengene å slenge på 3-500 kr ekstra. Det utgjør mye for løpegleden og motivasjonen.

Apropos pulsklokke, hva tenker du å få ut av det? Mange er ganske opphengt i bruken av det, uten å faktisk bruke dataene. Det kan være vel så greit å bare bruke f.eks RunKeeper til å måle tid/hastighet hvis du løper mye i samme løyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er usikker på pronasjon ville jeg helt klart anbefale Löplabbet. I tillegg har de også god peiling på drop fra hæl til tå, så du får en skomodell som faktisk passer deg. Det trenger ikke nødvendigvis å bli så mye dyrere, men samtidig kan det være verdt pengene å slenge på 3-500 kr ekstra. Det utgjør mye for løpegleden og motivasjonen.

Apropos pulsklokke, hva tenker du å få ut av det? Mange er ganske opphengt i bruken av det, uten å faktisk bruke dataene. Det kan være vel så greit å bare bruke f.eks RunKeeper til å måle tid/hastighet hvis du løper mye i samme løyper.

Ikke særlig mer enn en slags gimmic egentlig. Jeg regner med at pulsen går ned for "samme innsats" når hjertet klarer å pumpe mer blod pr slag og dermed trenger færre slag for å pumpe samme mengde blod.

Hadde vært greit å ha sett at det som krevde 198 puls før, krever nå 180 evt osv. Man TRENGER egentlig ikke en pulsmåler, fordi man merker jo etterhvert det selv at en ikke er like sliten av å løpe samme lengde som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...