Gå til innhold

Kveldsmat


XAmatørX

Anbefalte innlegg

Hei! I løpet av dagen spiser jeg rundt om 2300 kcal, og kveldsmåltidet pleier å inneholde 600 kcal. Flere anbefaler lite mat om kvelden, så jeg lurer på om jeg burde spise mindre enn det om kvelden og heller mer før på dagen? F

Da tenker jeg på å legge på seg fett siden du ikke beveger deg etter måltidet... Hvordan er kveldsmåltidet deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Du legger på deg fett om du går i et stort overskudd, samme om du spiser overskuddet tidlig eller sent på dagen. Stor kveldsmat er ok. (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være lurt å ikke spise veldig mye rett før en legger seg, men da mener jeg de siste 1-2 timene før en kryper under dyna. Det har ingenting med å legge på seg å gjøre, men man kan sove bedre da. Bare å prøve seg frem.

Syns jeg har lest noe om at enkelte aminosyrer konkurrerer med melatonin om å lrysse blod/hjerne barrieren? Fint om noen kan korrigere meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...