Gå til innhold

Kosttilskudd som gir mest for penga


Kesam89

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg er 23 år og skal deffe mot sommeren, har et ganske strikt å bra kosthold med proteinpulver for å gjøre det billigere (jeg er student)

Lurte på om noe av kosttilskuddet der er er verdt pengene iforhold til de mikroskopiske betydningene? Jeg er relativt normal/muskuløs med litt ekstra fett på magen ( 76kg 175cm )

Tenkte å prøve å gå ned til 70kg til Juli.

Lurer på om det er verdt det å bruke penger på kosttildskudd?

Tenkte på kreatin som er nokså billig, men er dette noe gunstig på deff?

Mvh

Kesam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere ønsker ikke kreatin på deff fordi det samler opp ganske mye vann, og man ønsker ikke den såkalte "bloat" effekten.

I min mening er denne effekten såpass marginal, at for en "hobby-deffer" og ikke en som skal på scenen så er det ikke noe å bry deg om.

Men husk at om du starter på kreatin så vil du gå opp i vekt - dette er bare vann, så det kan være vanskelig å følge eksakt fett tap på baderomsvekta om du starter på det under diet.

Jeg personlig ville kjørt kreatin på deff, da det bidrar til å holde på styrken og den "bloat" effekten er for liten til at det skal være til bry for en som ikke skal stille på scene.

Jeg er PWO junkie og elsker preworkouts - så om jeg måtte ha valgt ville jeg personlig satt

#1 Proteinpulver

#2 PWO

#3 Kreatin

#4 Omega 3

Med tanke på langsiktig helseeffekter er selvfølgelig ikke forslaget over det beste, men det er litt av hva man trives med også ;) for mange er ikke preworkout verdt pengene, men det kommer da helt an på hvilken PWO man tar og effekten man får.

Er du på helt budget så holder det å avse 100kr til 500g kreatin fra gymgrossisten og bare ha proteinpulver til dietten :) Som dem alltid sier, det finnes ikke noe magisk kosttilskudd som forvandler et menneske over natten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den såkalte bloat effekten har du så lenge du går på kreatin.

Årsaken til at jeg sier "såkalte bloat" er fordi jeg mener den er vanvittig oppskrytt, jeg våger å påstå at det er såpass lite synlig på en normal person at det ikke merkes...

Selvfølgelig som sagt, en som skal på scenen eller har veldig lav fettprosent klarer nok å merke forskjell til og fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk kreatin på deff. Ja, du bloater litt, men du blir biffere oghar bedre trykk på trening. Dessuten er det bare å kutte ut kreatin og droppe vannvekt hvis man skal ha 100% shreddedness for en syk selfie på slutten av deffen.

Å argumentere for at man ikke skal bruke kreatin pga bloat på deff, blir det samme som å si at man ikke skal spise karbs på deff, pga at det binder vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere ønsker ikke kreatin på deff fordi det samler opp ganske mye vann, og man ønsker ikke den såkalte "bloat" effekten.

I min mening er denne effekten såpass marginal, at for en "hobby-deffer" og ikke en som skal på scenen så er det ikke noe å bry deg om.

Men husk at om du starter på kreatin så vil du gå opp i vekt - dette er bare vann, så det kan være vanskelig å følge eksakt fett tap på baderomsvekta om du starter på det under diet.

Jeg personlig ville kjørt kreatin på deff, da det bidrar til å holde på styrken og den "bloat" effekten er for liten til at det skal være til bry for en som ikke skal stille på scene.

Jeg er PWO junkie og elsker preworkouts - så om jeg måtte ha valgt ville jeg personlig satt

#1 Proteinpulver

#2 PWO

#3 Kreatin

#4 Omega 3

Med tanke på langsiktig helseeffekter er selvfølgelig ikke forslaget over det beste, men det er litt av hva man trives med også ;) for mange er ikke preworkout verdt pengene, men det kommer da helt an på hvilken PWO man tar og effekten man får.

Er du på helt budget så holder det å avse 100kr til 500g kreatin fra gymgrossisten og bare ha proteinpulver til dietten :) Som dem alltid sier, det finnes ikke noe magisk kosttilskudd som forvandler et menneske over natten

Hvordan er det å ta Kreatin Monohydrate sammen med PWO? Ikke ta det sammtidig, men at man tar PWO før treninga også kreatine en eller annen gang etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hevder at koffein hemmer opptak av kreatin, de fleste som uroer seg om dette tar kanskje 2-3g kreatin ekstra, ellers er det ingen problemer.

Men generelt er det lite som tyder på at det har noe å si, bare ta dine vanlige 5 g om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hevder at koffein hemmer opptak av kreatin, de fleste som uroer seg om dette tar kanskje 2-3g kreatin ekstra, ellers er det ingen problemer.

Ok, takk for svar! Var egentlig mest urolig for at det kunne være mer skadelig.. Da det også er kreatin i PWO. Men da kan jeg kombinere dette uten å bekymre meg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...