Gå til innhold

Kosttilskudd som gir mest for penga


Kesam89

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg er 23 år og skal deffe mot sommeren, har et ganske strikt å bra kosthold med proteinpulver for å gjøre det billigere (jeg er student)

Lurte på om noe av kosttilskuddet der er er verdt pengene iforhold til de mikroskopiske betydningene? Jeg er relativt normal/muskuløs med litt ekstra fett på magen ( 76kg 175cm )

Tenkte å prøve å gå ned til 70kg til Juli.

Lurer på om det er verdt det å bruke penger på kosttildskudd?

Tenkte på kreatin som er nokså billig, men er dette noe gunstig på deff?

Mvh

Kesam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere ønsker ikke kreatin på deff fordi det samler opp ganske mye vann, og man ønsker ikke den såkalte "bloat" effekten.

I min mening er denne effekten såpass marginal, at for en "hobby-deffer" og ikke en som skal på scenen så er det ikke noe å bry deg om.

Men husk at om du starter på kreatin så vil du gå opp i vekt - dette er bare vann, så det kan være vanskelig å følge eksakt fett tap på baderomsvekta om du starter på det under diet.

Jeg personlig ville kjørt kreatin på deff, da det bidrar til å holde på styrken og den "bloat" effekten er for liten til at det skal være til bry for en som ikke skal stille på scene.

Jeg er PWO junkie og elsker preworkouts - så om jeg måtte ha valgt ville jeg personlig satt

#1 Proteinpulver

#2 PWO

#3 Kreatin

#4 Omega 3

Med tanke på langsiktig helseeffekter er selvfølgelig ikke forslaget over det beste, men det er litt av hva man trives med også ;) for mange er ikke preworkout verdt pengene, men det kommer da helt an på hvilken PWO man tar og effekten man får.

Er du på helt budget så holder det å avse 100kr til 500g kreatin fra gymgrossisten og bare ha proteinpulver til dietten :) Som dem alltid sier, det finnes ikke noe magisk kosttilskudd som forvandler et menneske over natten

Lenke til kommentar
Del på andre sider