Gå til innhold

VGTV - Dokumentar: Magnus - En vårdag


Tor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Får helt vondt inni meg! :(

Skjønner jeg godt. Lite tankekors. På en eller annen måte har han valgt deler av livet selv, på andre måter har han kanskje ikke hatt den "flaksen" andre har hatt. Han velger å leve slik han gjør nå, på en annen side er det ikke så alt for lett å komme seg ut heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg godt. Lite tankekors. På en eller annen måte har han valgt deler av livet selv, på andre måter har han kanskje ikke hatt den "flaksen" andre har hatt. Han velger å leve slik han gjør nå, på en annen side er det ikke så alt for lett å komme seg ut heller.

Det må være helt forjævlig! For et "liv".. :( Det var nok ikke slik han tenkte han skulle ende opp når han prøvde første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg godt. Lite tankekors. På en eller annen måte har han valgt deler av livet selv, på andre måter har han kanskje ikke hatt den "flaksen" andre har hatt. Han velger å leve slik han gjør nå, på en annen side er det ikke så alt for lett å komme seg ut heller.

Jeg er veldig for den tanken om at man velger livet sitt selv, og at vi i bunn og grunn er frie individer og at det alltid er mulig å velge.

Men, jeg tror i hans tilfelle, at følelsen av å ikke ha noen reelle valg, og derfor være offer, er veldig påtrengende. Så lenge en er i den følelsen, så vil det å velge riktig være så og si umulig, fordi konsekvensene er på lik linje med å dø (for mange).

Men, så absolutt en tankevekkende dokumentar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterk dokumentar om en tøff hverdag!

Er så utrolig viktig å huske på at narkomane er mennesker, akkurat som oss andre. Veldig mange narkomane har hatt en veldig tøff oppvekst, og for mange av dem så er "dop" i en eller annen form deres måte å komme vekk fra et helvete av følelser, og det er så trist at det er så vanskelig å komme seg ut av. Dette er en del av menneskeheten jeg har stor empati og sympati for.

Etter å ha hørt en del historier fra brukere i psykiatrien, så skjønner jeg faktisk hvorfor de ruser seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig sant.

Valg eller ikke valg, flaks eller uflaks.

uansett når hvordan man vrir å vender på det så har alle individ ett valg.

At dopet gir en vei ut av dårlige følelser gjør det vanskelig å komme ut av et missbruk, men ikke umulig. Det er nok av solskinsshistorier der ute hvor folk faktisk klarer.

Det jeg liker med dokumentarer er ærligheten og brutaliteten. Han ønsker ingen medlidenhet, han setter det i perspektiv for oss som ikke vet noen ting om det. Hadde ikke jeg jobbet i kriminalomsorgen hadde jeg ikke vist mye om problemet.

Det er en livstil å være narkoman, virker som om du er på jobbet dagen rundt, året rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...