Gå til innhold

Hvilken erfaringer har du med PHAT?


Joakimz

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter et nytt program da jeg har forholdt meg for det meste til dietmar og 5/3/1 i over et år nå. Har lyst til og prøve noe nytt og spennende. Men lurer på hvilken erfaringer dere har med med PHAT, samt noen spørsmål:

1) Hvordan gjør dere det med progresjonen på de tunge dagene over tid? eller kjører dere bare såpass tungt at dere ender på 3-5 reps (men har igjen 1-2 reps i reserve? - litt etter dagsform.

2) Markløft er en viktig øvelse for meg, hvordan la dere til den? eller er det ikke verre en og kjøre den på dag 1 - selv om tung knebøy er dagen etter?

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heisann

1) Jeg prøvde å sikte meg mot 3 reps på de tunge dagene, og så øke med 1 rep neste gang i hvert sett. Og hvis jeg klarte 5 reps så økte jeg med 2.5kg. Det er ihvertfall en måte å gjøre det på

2) Det jeg gjorde var å kjøre tung mark på dag 5. Ettersom "styrke dagene" var utrolig slitsome fra før av..

Håper det hjelper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte PHAT veldig godt.

(Jeg kjenner ikke til de to programmene du har kjørt, dette er bare min erfaring/ mitt tips)

MEN, og det er et stort MEN... For min del gikk alt fint utenom ryggdagen. Den ble for hard og etter en liten stund så dro jeg på meg prolaps som et følge av et større og mer intens dag for ryggen. Så litt justeringer er ikke dumt

Utenom det så digga jeg PHAT.

Nå kjører jeg FST-7, og det er etter min mening det beste programmet jeg har kjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann

1) Jeg prøvde å sikte meg mot 3 reps på de tunge dagene, og så øke med 1 rep neste gang i hvert sett. Og hvis jeg klarte 5 reps så økte jeg med 2.5kg. Det er ihvertfall en måte å gjøre det på

2) Det jeg gjorde var å kjøre tung mark på dag 5. Ettersom "styrke dagene" var utrolig slitsome fra før av..

Håper det hjelper...

Hørtes smart ut. Men hvordan gjorde du det med knebøy, kjørte du den da bare en gang i uken, eller kjørte du mark + bøy - er jo snakk om lette vekter i bøyen så skal gå fint det også (1 dag blir for lite for mil del)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er på utkikk etter et nytt program da jeg har forholdt meg for det meste til dietmar og 5/3/1 i over et år nå. Har lyst til og prøve noe nytt og spennende. Men lurer på hvilken erfaringer dere har med med PHAT, samt noen spørsmål:

1) Hvordan gjør dere det med progresjonen på de tunge dagene over tid? eller kjører dere bare såpass tungt at dere ender på 3-5 reps (men har igjen 1-2 reps i reserve? - litt etter dagsform.

2) Markløft er en viktig øvelse for meg, hvordan la dere til den? eller er det ikke verre en og kjøre den på dag 1 - selv om tung knebøy er dagen etter?

På forhånd takk. :)

Kjørt PHAT i ett år nå.Veldig bra om man takler høy treningsfrekvens.

1. Hele poenget med de tunge dagene er fokus på å løfte så tungt som mulig. Holder meg innenfor rangen som er satt opp i programmet til layne norton.

2. Kjører markløft som første øvelse både på økt 1 og økt 3 (kjører foroverbøyd roing som alternativ innimellom). I begynnelsen så kunne jeg merke det litt i ryggen under bøy på økt 2 men ikke nå lenger. Går helt fint å kjøre etter hverandre.

Hatt solide økninger hele tiden, mer enn noe annet opplegg jeg prøvd tidligere. Som han Layne Norton også skriver på siden sin så kan det være lurt å ikke trene til failure før etter ett par uker når kroppen vant seg til treningsmengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på utkikk etter et nytt program da jeg har forholdt meg for det meste til dietmar og 5/3/1 i over et år nå. Har lyst til og prøve noe nytt og spennende. Men lurer på hvilken erfaringer dere har med med PHAT, samt noen spørsmål:

1) Hvordan gjør dere det med progresjonen på de tunge dagene over tid? eller kjører dere bare såpass tungt at dere ender på 3-5 reps (men har igjen 1-2 reps i reserve? - litt etter dagsform.

2) Markløft er en viktig øvelse for meg, hvordan la dere til den? eller er det ikke verre en og kjøre den på dag 1 - selv om tung knebøy er dagen etter?

På forhånd takk. :)

Trente det i to måneder, og på min side syns jeg det blir veldig mye fjaseøveleser jeg ikke får så mye uttelling for.

Men alle er forskjellige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente det i to måneder, og på min side syns jeg det blir veldig mye fjaseøveleser jeg ikke får så mye uttelling for.

Men alle er forskjellige.

To måner er vel litt lite for og dra konklusjoner om hvilken effekt programmet har vel. Ja ser hva du mener i fjaseøvelser - men ser jo det at programmet er for litt mer viderekommende samt folk som har trent i lengre tid, og kan dra nytte av flere øvelser iforhold til en nybegynner ville ha gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To måner er vel litt lite for og dra konklusjoner om hvilken effekt programmet har vel. Ja ser hva du mener i fjaseøvelser - men ser jo det at programmet er for litt mer viderekommende og folk som har trent i lang tid og som drar som regel nytte til ekstra øvelser iforhold til det nybegynnere gjør :)

Selvfølgelig, godt poeng.

Nei, men for det første så blir fire bicepscurl-varianter litt mye for meg, samtidig som det ihvertfall for meg (og mange flere) blir/er vanskelig å ha progresjon med dumbells, ettersom få gymmer gir deg muligheten til å øke med 1-2.5kg hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...