Gå til innhold

Sunn saus tips ?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du prøvd Jbk melet som man får på helsekost?

Det funker det:) Bland ut litt i vann og hell oppi melka...

True :

JBKM, eller johannesbrødkjernemel, funker bra som erstattning for annen jevning i saus og supper! Men med mindre problemet er allergi eller lignende, så er det jo dyrt å unnga 2ss hvetemel, som da er nok til saus for 6-8personer :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

True :

JBKM, eller johannesbrødkjernemel, funker bra som erstattning for annen jevning i saus og supper! Men med mindre problemet er allergi eller lignende, så er det jo dyrt å unnga 2ss hvetemel, som da er nok til saus for 6-8personer :p

Jeg har bare testa et par ganger. Funker det:D

Men normalt bruker jeg hvetemel.. Det er best. Man kan også jevne sausen ved å frese løk, hvitløk og gulrot i en kjele først. Mose dette så spe med vann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Har prøvd sjokoladesausen, sjokoladedippen, marshmellowdippen og venter på BBQ, caramel og peanut... Ja, de er jo ikke som vanlig med sukker, men jeg bruker de mest til å blande i andre ting - som f.eks fluff, og da blir det himmelsk :D

Du får i hvertfall karbohydratene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...