Gå til innhold

Knebøysteknikk, mål om + 5 kg


Courage

Anbefalte innlegg

Hei! Hvordan ser dette ut? Har et mål om å klare 50 kg (fem kg ekstra) x 5 repetisjoner innen kort tid. Da skal teknikken selvfølgelig også sitte.

Ser selv at hælene mine løfter seg litt fra bakken.. i tillegg burde albuene presses fremover. Andre innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke peiling på å korrigere andres teknikk, bare så det er sagt, men det kan se ut som du står litt ujevnt med bena og får en liten vridning i lumbarregionen? Hvis det er tilfelle ser jeg for meg roblemer med å kunne stabilisere skikkelig med økt vekt?

Ellers tror jeg nok målet ditt er helt innenfor - Dette fikser du! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst synes jeg dette så ut som en ganske så fin bøy:)

Du ser ut som om du står ganske smalt med beina, og føttene pekende ganske rakt fremover.

Dette kan være med på å begrense dybden din,selv om den nå ser ut til å være akkurat på paralell, kan dette fort endre seg når du lemper på mere vekt.

(Selvfølgelig, vinkelen du har filmet fra gjør det vanskelig å få et skikkelig overblikk over hva slags fotstilling du har, så jeg kan jo være helt på jordet)

Prøv å stå med beina pittelitt lengre frahverandre(typ, gjør et hopp, og prøv å få beina så høyt som mulig, bredden de har når du lander, pleier å være et greit utgangspunkt for knebøying), og vinkle føttene bittelitt utover, slik at du har plass til å sette deg mere ned imellom beina.

Vil ellers anbefale tøying av ankler og litt mobilitetsøvelser for hofter, anklene får strukket ganske mye på seg når du ender opp med knærne så langt "frem", og det er aldri dumt å jobbe med mobiliteten.

Jeg vet ikke om jeg vil påstå at albuene dine trenger stort med jobb,så lenge du klarer å trekke skulderbladene godt sammen og lage en "pute" som stanga kan ligge på, kan du igrunn ha hva slags grep du vil. Anbefaler riktignok at du ikke har tomlene lukket rundt stanga, dette gjør det enklere å få albuene i bedre posisjon og minsker belastning på håndleddet.

Men stort sett er dette bare småplukk. Litt bredere benstilling og litt mengde på bøyen,god mat og god søvn,så tar du +5kg lett som bare det. Heia heia!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN takk for flott svar, Aurelius. Jeg står nok litt bredere enn videoen gir utrykk for. Tærne er også vendt mer utover. Alikevel tror jeg at du har et poeng! Jeg har nemlig stått litt smalere i det siste, for å være helt sikker på at jeg har knær-over-tær. Har da merket at det har blitt vanskeligere å gå dypt, så dette er absolutt kritikk jeg kan ta med meg!

Jeg varmer opp dynamisk med superman, piriformis stretch og squat to stand før bein-øktene. Pleier å kjøre en øvelse for ankelmobilitet mellom de tyngste settene også. 1-2 dager i uken ruller jeg meg litt med rumble-rolleren :-) Kan sette av mer tid til alt av det, men er ihvertfall et stykke på vei med det du foreslår!

Ellers så smilte jeg da du omtalte bøyen som bra! Varmer hjertet mitt, som jobber så hardt for dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...