Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har trent SS (starting strength) i tre månder nå, tar 115kg 5x3 i knebøy, 65kg 5x3 i benk og 110kg 5x1 i mark. Har vurdert og begynne på ett fem splitt program http://bodybuilding-usa.blogspot.no/2014/03/lazar-angelov-workout-routine.html , men er veldig usikker på om jeg skal forsette med SS eller bytte.... Hva tror folk???

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/29007-hva-skal-jeg-trene-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen grunn til å endre hvis du fortsatt gjør god framgang. Gjør deg selv en tjeneste: Fortsett til du stagnerer. Hva du velger etterpå er avhengig av målene dine med treningen. Styrke? Muskelvekst? Fett-tap? Utholdenhet?

PS! Skal du se ut som han Lazar-duden så må du bruke steroider i noen år først ;)

Vet om flere som har hatt god fremgang på bryst på dette programmet

Ut ifra det jeg ser på løftene dine, har du en del å hente på benk :)

Muligens dette er for "viderekommende", men virker jo som du er relativt sterk og i god form (uten å vide høyde/vekt/fettprosent)

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=466

Okei, takk! (y)

Er 168cm, 63kg og har en fettprosent på 18,4%

Er ikke langt unna sommerformen du:-P Haha, nå fikk jeg angst fordi jeg har så mye mer å trene vekk før sommeren

-_- #Denfølelsen .

Femsplitt er vel for de mer erfarne, iallefall i mine øyne. Jeg kjører 2-split selv, og har grei fremgang med 4 økter i uka :)

Annonse

Kan jo bare vise et program.. Dette fikk jeg en gang en ambisjon om å prøve ut, og slenger meg på Tronaldo , tror du må supplere med noen sprøyter for å klare å gjennomføre dette :-P

http://www.bodybuilding.com/fun/greg-plitts-mft28-training-overview.html

5-split med 6 dager trening i uken, 2 økter hver dag (morgen / kveld på samme muskelgrupper), og 1 dag restitusjon xP

Jeg vil anbefale SS litt til,ihvertfall til du treffer ditt første platå.

(jeg er ikke glad i RYP som nybegynner-anbefaling,da er det i mine øyne bedre med f.eks Texas Method, som er veldig likt som SS, men hvor man øker bare en gang i uka,og ikke går beinhardt til verks hver økt(:

Annonse

Jeg sier ikke at fem-splitt ikke fungerer, men jeg har lest mye som tilsier at et program som f.eks en 4 dager i uka upper body/lower body splitt av noe slag er mye bedre for oss vanlige dødelige (ikke erfarne bodybuildere, ikke steroider).

For øyeblikket bør du (kan være fristende å bytte) fortsette med SS mtp at du ikke har stagnert nevneverdig og at 3 måneder på programmet ikke er så mye.

En annen ting jeg lurer på siden vi er ganske like i kroppstype. Tar du dype knebøy? De tallene er veldig gode. Som oftest ligger tallene på markløft litt over bøy. :)

Kult :) Gode tall forhold til erfaring og vekt. Fortsett på programmet ditt men husk å passe på kroppen din samtidig og ta deg god tid i treningen. Gjør du det kan du holde på i alle år!

Jeg brant meg litt på knebøy tidligere og endte opp med litt vondt i ryggen (minimal butt wink som utgjorde mer enn jeg trodde). Det er viktig å terpe teknikk!

Var hos en PT i dag og han lagde ett program til meg

Bein og legger

Knebøy 3x8

utfall med manualer 12x3

legger i maskin fram 3x12

legger i maskn bak 3x15

knebøy med manual bredt 3x12

Legger 3x25

Skuldre og biceps

skulderpress sittende med manual 3x8

Dumbbell Lateral Raise 3x12

skulderløft bak 3x12

Barbell Front Raise 2x12

biceps med rettstang 3x8

Biceps med manual 3x10

biceps i cablecrussen 3x12

Rygg og triceps

Chin up 3x max

Markløft 3x10

roing med stang 3x10

nedtrekk 3x12-15

Dips 3xmax

Franskpress 3x6

Nedpress 3x8

Bryst og mage

Benkpress 3x8 - 10

skråbenk 3x10

skråbenk med manualer 3x12

mage 3x25

Sa du til PT-en at du har trent litt SS i forkant? Evt hadde dere noen samtale før han utleverte programmet?

Med mindre du har et overordnet ønske om å begynne med bodybuildertrening for sommerkroppen 2014 så vet jeg ikke helt om det programmet vil gi deg det du ønsker deg, de færreste trenger tre øvelser for legger og tre forskjellige typer curlz for armene, du blir heller ikke sterk i noe som helst av å bare trene det en gang i uken.

Er ganske så sikker på at hvis du vil bli sterk, bør du holde deg til et program som fokuserer på baseøvelser. Hvis du vil pumpe biceps og få pump, men til gjengjeld være svakere så kan dette programmet være bedre for deg. Hva vil du?:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...