Gå til innhold

Pull-ups problemer


slett

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje ikke et svar på akkurat det du spurte om, men jeg slet litt med det samme selv en stund. Det som har hjulpet meg over det lille ''platået'' var å ta færre reps med kroppsvekt 3-4 med mange sett 10-15. Etter 2-3 uker med det gikk jeg fra maks 6 til maks 9 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg ville anbefalt deg og brukt strikk for å oppnå 8-12 x 3. Har iallefall hatt gode resultater på folk som jeg har hjulpet. Hvis det blir for lett å ha begge beina inne i strikken, kan du kun bruke det ene. Noen sentre har forskjellige styrker på strikkene, så her er det bare å prøve seg frem. Håper du når målet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Del uken inn i 3-5 økter med pullups. En eller flere bør være med kun eksentrisk bevegelse. Klatre opp i toppen og senk deg langsomt ned - gjerne oppdelt i faser av 10sek hold på 3 plasser. Når du klarer 30 sekunder, kan du legge på belastning i et belte. Dette er en enkel måte å bli flink i pullups på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 måneder senere...
Da lurer jeg på hvordan jeg skal klare 1pullups??? Prøvd i 6mnd snsrt.. Klarer verken med noen av greps og bsre med strikkhjelp

Tren med eksentrisk bevegelse som Robert Andre over her foreslår, og/eller tren nedtrekk 3x5 tre ganger i uken med lineær progresjon fram til du nærmer deg kroppsvekt. Da får også grepsstyrken tid til å utvikle seg. Funker fjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...