Gå til innhold

Intermittent fasting


Anbefalte innlegg

Hei! Eg vil redusere fettprosenten min så fort som mulig uten å miste muskelmasse. Er intermittent fasting noko å anbefale for dette? Går på fettforbrennere frå nordic power. Trener styrke, og har ei økt med gerilja (intervall) etter styrkeøkta 3-4 dagar pr veke. Har aldri målt fettprosent, men vil tru eg ligg mellom 20 og 25 %, så er ein god del å ta av! Er ny her, må bare beklage visst eg har lagt innleget under feil emne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bruke fasting, men det viktigste er bare at du spiser litt mindre kcal en du forbrenner. Viss du er nysgjerrig på intermittent fasting (periodisk faste på norsk) er denne pdf filen verdt å sjekke ut. http://www.precisionnutrition.com/wordpress/wp-content/uploads/2013/08/IntermittentFasting_PDF_r7.pdf

Det er John Berardi som eksperimenterte med fasting i et halvt år. Ble rimelig rippa.

post-12682-14440974700192_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han så faktisk ut til å legge på seg muskelmasse, noe som ikke var målet hans da han skulle ned i vekt for å konkurrere i sprint.

Når du spiser er mest praktisk. Så lenge du får i deg riktig mengde kalorier, nok protein og i hovedsak spiser kvalitetsmat så har du gjort alt det viktige. Det er ingenting magisk med fasting og det er ingenting magisk med å spise noen spesiell tid på døgnet heller. Prøv deg frem og finn det du liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han så faktisk ut til å legge på seg muskelmasse, noe som ikke var målet hans da han skulle ned i vekt for å konkurrere i sprint.

Når du spiser er mest praktisk. Så lenge du får i deg riktig mengde kalorier, nok protein og i hovedsak spiser kvalitetsmat så har du gjort alt det viktige. Det er ingenting magisk med fasting og det er ingenting magisk med å spise noen spesiell tid på døgnet heller. Prøv deg frem og finn det du liker best.

+1 !

Eg har prøvd IF par år tilbake og syntes ikke det var noe spess...det som gjør at du går ned i vekt er fett % er kcal underskudd.

Spis nok protein 2-2.5gr per kg kroppsvekt og ligg i underskudd.

Tren tungt på gymmet og ta litt kardio !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...