Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Jeg er helt ny her på forumet. Har bestemt meg for at det er på tide å forandre livsstil og gå ned i vekt. Jeg er 24 år, 185 cm og ca 110 kg. For å være helt ærlig så er jeg litt usikker på vekten da jeg ikke har veid meg på en stund, og jeg har ingen vekt tilgjengelig her.

Har startet med kardio og i helgen fikk jeg satt opp benkpress, forskjellige manualer og stenger i hagen (bor i varmere strøk så jeg kan trene ute i hagen hele året). Har satt sammen et treningsprogram som jeg tror vil fungere bra nå i begynnelsen, men jeg kommer nok til å gjøre små modifiseringer de første ukene.

Så har vi da kommet til kosthold. Jeg har egentlig aldri hatt et fryktelig dårlig kosthold, men kombinasjonen studier (mye stillesittiende) og STORE mengder alkohol har ført til en gradvis økning i vekt de siste 4 årene.

Jeg har kuttet ned på alkoholkonsumeringen, og jeg har blitt mer bevisst på hva jeg putter i meg. For morro skyld så meldte jeg meg inn i MyFitnessPal i dag for å undersøke hvor mange kalorier jeg får i meg. Jeg la inn litt forskjellig informasjon og sa at målet mitt var å gå ned ca 0.5 kg i uken. Da kom de fram til at jeg bør ha i meg ca. 2120 kalorier pr dag.

I dag har jeg spist frokost, lunsj og middag og totalt er mitt kaloriinntak på 1347, altså ca 770 kalorier under "anbefalt". Jeg har ikke akkurat "sultet" meg selv i dag, men jeg føler jeg har spist meg passe mett hver gang jeg har spist.

Allikevel hører kanskje 1350 kalorier fryktelig lavt ut?

Jeg har lagt ved et bilde av informasjonen jeg har lagt inn hos MyFitnessPal. Jeg tror mengdene jeg har lagt inn er ganske riktige, så får dere komme med noen kommentarer.

post-33088-14440972637395_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28384-for-f%C3%A5-kalorier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har nok rett. Må prøve å få i meg litt mer. Jeg merker at det er mellom frokost og middag at jeg trenger å spise mer. Må ha med meg større matpakke til universitetet på en dag som i dag (studier 10-18). Kanskje jeg må introdusere knekkebrød med kjøttpålegg og kanskje cottage cheese i en eller annen form. Andre tips til matpakke-mat? Føler lunsj er det vanskeligste måltidet, hvis jeg ikke skal spise det samme som jeg gjør til middag (kjøtt/fisk og salat/grønnsaker) og det er ikke alltid mulig.

Jeg har nettopp startet å trene igjen, så jeg er usikker på hvordan kroppen kommer til å reagere på det lavere kalori-inntaket. Planen er 3 dager i uken med styrketrening, og 4 med kardio. I dag fikk jeg gjennomført 30 min med intervall trening og 40 min med styrke.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28384-for-f%C3%A5-kalorier/#findComment-971039
Del på andre sider

Annonse

Nettopp vært på butikken og kjøpt knekkebrød, kalkunpålegg og diverse grønnsaker. Lager hardkokte egg nå som jeg kan ha på knekkebrødet med kalkun til lunsj i morgen.

Raptorial Har lest artikkelen. I følge den trenger jeg ca 3300 pr dag for å være i balanse. Det høres fryktelig mye ut, i hvertfall i forhold til hva jeg ligger på pr i dag (i følge Myfitnesspal). Da begynner jeg å lure på om jeg gjør noe feil med Myfitnesspal, for å spise det dobbelte av det jeg gjør nå høres veldig vanskelig ut.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28384-for-f%C3%A5-kalorier/#findComment-971099
Del på andre sider

Jeg er 190 cm, 98 kg og går ned i vekt på 3000 kcal om dagen. Trener 3-4 økter i uka og ingen kardio. Litt aktivitet ellers, men ikke noe voldsomt.

Du spiser ekstremt lite fett. Ta noe peanøttsmør og banan på knekkebrødene. Da får du fort i deg bra med kcal.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/28384-for-f%C3%A5-kalorier/#findComment-971181
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...