Jump to content

Alpha

Members
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

  1. Hvor har alle tatt veien? Jeg er innom for første gang på veldig lenge og merker at det har blitt veldig dødt her.
  2. Lykke til! Som Astrid Kristine sier så er banen veldig søtt, og jeg tror ikke jeg hadde klart å spise 51 stk. Gleder meg til å se oppdateringene dine.
  3. Dette er fantastisk! Når planlegger du å spise de?
  4. Er 183 og 97.5 kg. Målet i første omgang er 80-85 kg, litt avhengig av hvor mye muskelmasse jeg klarer å beholde, evt bygge. Akkurat nå virker det som jeg har klart det umulige å gå ned i vekt samtidig som jeg øker muskelmasse.
  5. Jeg slenger meg på her. Mann, 23 år, 183 cm, 99.4 kg. Ligger i ganske ekstremt kaloriunderskudd og trener et fullkroppsprogram annen hver dag. Prøver å få lagt inn så my kardio som mulig også. Siden jeg startet å veie meg for to uker siden er jeg ned 1.5 kg, noe som er litt skuffende men kanskje bra at jeg ikke går ned for fort.
  6. Som jeg skrev så virker det mye i forhold til hva jeg spiser nå, i følge Myfitnesspal. Jeg er ikke vant til å telle kalorier så jeg har ikke noe annet forhold til et tall som 3300kcal.
  7. Nettopp vært på butikken og kjøpt knekkebrød, kalkunpålegg og diverse grønnsaker. Lager hardkokte egg nå som jeg kan ha på knekkebrødet med kalkun til lunsj i morgen. Raptorial Har lest artikkelen. I følge den trenger jeg ca 3300 pr dag for å være i balanse. Det høres fryktelig mye ut, i hvertfall i forhold til hva jeg ligger på pr i dag (i følge Myfitnesspal). Da begynner jeg å lure på om jeg gjør noe feil med Myfitnesspal, for å spise det dobbelte av det jeg gjør nå høres veldig vanskelig ut.
  8. Du har nok rett. Må prøve å få i meg litt mer. Jeg merker at det er mellom frokost og middag at jeg trenger å spise mer. Må ha med meg større matpakke til universitetet på en dag som i dag (studier 10-18). Kanskje jeg må introdusere knekkebrød med kjøttpålegg og kanskje cottage cheese i en eller annen form. Andre tips til matpakke-mat? Føler lunsj er det vanskeligste måltidet, hvis jeg ikke skal spise det samme som jeg gjør til middag (kjøtt/fisk og salat/grønnsaker) og det er ikke alltid mulig. Jeg har nettopp startet å trene igjen, så jeg er usikker på hvordan kroppen kommer til å reagere på det lavere kalori-inntaket. Planen er 3 dager i uken med styrketrening, og 4 med kardio. I dag fikk jeg gjennomført 30 min med intervall trening og 40 min med styrke.
  9. Har ikke drukket annet enn vann og den ene koppen med kaffe til frokost.
  10. Hei alle sammen, Jeg er helt ny her på forumet. Har bestemt meg for at det er på tide å forandre livsstil og gå ned i vekt. Jeg er 24 år, 185 cm og ca 110 kg. For å være helt ærlig så er jeg litt usikker på vekten da jeg ikke har veid meg på en stund, og jeg har ingen vekt tilgjengelig her. Har startet med kardio og i helgen fikk jeg satt opp benkpress, forskjellige manualer og stenger i hagen (bor i varmere strøk så jeg kan trene ute i hagen hele året). Har satt sammen et treningsprogram som jeg tror vil fungere bra nå i begynnelsen, men jeg kommer nok til å gjøre små modifiseringer de første ukene. Så har vi da kommet til kosthold. Jeg har egentlig aldri hatt et fryktelig dårlig kosthold, men kombinasjonen studier (mye stillesittiende) og STORE mengder alkohol har ført til en gradvis økning i vekt de siste 4 årene. Jeg har kuttet ned på alkoholkonsumeringen, og jeg har blitt mer bevisst på hva jeg putter i meg. For morro skyld så meldte jeg meg inn i MyFitnessPal i dag for å undersøke hvor mange kalorier jeg får i meg. Jeg la inn litt forskjellig informasjon og sa at målet mitt var å gå ned ca 0.5 kg i uken. Da kom de fram til at jeg bør ha i meg ca. 2120 kalorier pr dag. I dag har jeg spist frokost, lunsj og middag og totalt er mitt kaloriinntak på 1347, altså ca 770 kalorier under "anbefalt". Jeg har ikke akkurat "sultet" meg selv i dag, men jeg føler jeg har spist meg passe mett hver gang jeg har spist. Allikevel hører kanskje 1350 kalorier fryktelig lavt ut? Jeg har lagt ved et bilde av informasjonen jeg har lagt inn hos MyFitnessPal. Jeg tror mengdene jeg har lagt inn er ganske riktige, så får dere komme med noen kommentarer.
×
×
  • Create New...