Gå til innhold

Diett til vektøkning


Eplet

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å gå opp fra ca 68 kg til 75 kg til juni. Er mann, og 165 cm "høy". Jeg er student, og jeg har fort funnet ut at jeg bør ha diett skal jeg få resultater. Hvis ikke blir det gjerne altfor lite mat hvis jeg spiser ad hoc med en halvferdig plan. Har 5/3/1 som treningprogram.

Fant denne dietten på: http://stronglifts.com/how-to-gain-weight-for-skinny-guys/.

  • Breakfast: 100g oats, 50g raisins, 1scoop whey
  • Snack: 100g mixed nuts or 1 liter milk or tuna sandwich
  • Lunch: 200g white pasta, bolognese sause, parmesan cheese
  • Snack: 100g mixed nuts or 1 liter milk or tuna sandwich
  • Post workout shake: 1.5scoops whey, 60g oats, milk, banana
  • Dinner: 200g white pasta, bolognese sause, parmesan cheese
  • Pre bed: cottage cheese, berries, flax seed, fish oil

Det skal ligge på rundt 3500 kcal.

Spørsmål:

1) Ser denne grei ut, eller det for lite mat? Skal jeg klare å gå opp 7 kg frem til juni med denne? Tenker å kjøre på med en proteinshake før trening også, samt kreatin en gang om dagen.

2) På parmesanost, er det greit å bare kjøre det som krydder?

3) På fiskeolje, er det greit å kjøre det i form av tabletter/kapsler?

4) Hvor mye cottage cheese, berries og linfrø bør jeg ha i gram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QueenWinther

Kanskje det bare er meg, men - er det ikke litt lite protein i form av andre ting enn whey her? Du kan lett legge inn rent kjøtt, som kylling, svin, div fet fisk osv, og kanskje bytte ut et av pastamåltidene med kjøtt + grønnsaker(f.eks avocado er ganske kaloritett) + ris/litt mindre pasta/poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på med masse mer proteiner. Kcal tette matvarer er nøkkelen.