Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen av dere som bruker hansker på trening? :) Jeg får ofte træler i hendene og det er ikke veldig behagelig... Ene håndleddet gjør også litt vondt noen ganger. Har sett på disse: http://www.x-life.no/products/better-bodies-pro-wristwrap-gloves. Er det noe dere kan anbefale? :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27894-hansker-p%C3%A5-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker bestandig hansker når jeg trener. Får både bedre grep og jeg slipper å få så vondt på innsiden av hendene (noe som hindrer meg i å yte max). Jeg bruker disse hanskene: http://www.getinspired.no/merker/casall/casall-exercise-glove-hls.html og kunne ikke vært mer fornøyd. :)

I begynnelsen av min treningskarriere, så kjøpte jeg meg hansker. For min del gikk det ikke mange treningstimene før jeg stappet dem lengst inn i boden og aldri tok dem fram igjen.

De ga meg dårligere grep da det ble altfor tykt å holde rundt stengene, og de føltes mer i veien enn til hjelp. Det med træler i hendene gikk seg veldig raskt til, og jeg har ingen problemer med det i dag, på tross av at jeg løfter en god del tyngre enn for åtte år siden.

I begynnelsen av min treningskarriere, så kjøpte jeg meg hansker. For min del gikk det ikke mange treningstimene før jeg stappet dem lengst inn i boden og aldri tok dem fram igjen.

De ga meg dårligere grep da det ble altfor tykt å holde rundt stengene, og de føltes mer i veien enn til hjelp. Det med træler i hendene gikk seg veldig raskt til, og jeg har ingen problemer med det i dag, på tross av at jeg løfter en god del tyngre enn for åtte år siden.

akkurat det samme her :)

Syns det er greit å bruke hansker når man i utgangspunktet ikke trenger så godt grep, for eksempel m/ hantler på overkropp-dag/øvelser. Som nevnt ovenfor gir det ikke bedre grep. Jeg får stygge hender uansett hvordan jeg holder, så prøver å bruke hansker når det går, det hjelper! :)

Annonse

Gjest QueenWinther

Tren heller grepet - jeg har jævelige træler (tørr å si at jeg har noen av de verste hendene på dette forumet), men bruker aldri hansker. Det er vondt i begynnelsen, men går fort over - skaff deg en god håndkrem, gjerne helosan, og bruk magnesium under øktene.

Tren heller grepet - jeg har jævelige træler (tørr å si at jeg har noen av de verste hendene på dette forumet), men bruker aldri hansker. Det er vondt i begynnelsen, men går fort over - skaff deg en god håndkrem, gjerne helosan, og bruk magnesium under øktene.

heilt enig, har træler eg og, men dem går over med hjelp av helosan og varmt vann :)

post-29810-14440970060624_thumb.jpg

Har tenkt tanken på kjøpe meg noen hansker selv, but Overly Manly Man...

Føler egentlig at jeg kun trenger det til kettlebell noen ganger, men det er kanskje like greit å finne frem litt smergelpapir og glatte ut ujevnhetene.

Verste? Du mener "mest awesome", sant? træler er awesome<3

btw, litt off topic, men saw this and thought of you; http://www.t-nation.com/workouts/10000-swing-kettlebell-workout

If you insist on wearing gloves, make sure they match your purse

The only legitimate use for a glove is to cover an injury... A desire to prevent callus formation (possibly so as to not snag one's pantyhose) does not constitute a legitimate use.

- Mark Rippetoe

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...