Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en jente på 20 år som er 1,60 høy og veier 65kg. Jeg har alltid hatt lyst til å gå ned i vekt (Fettprosent), men aldri lykkes. Jeg har i en lang tid fokusert på mye styrke, og har trolig derfor gått opp noe i vekt. Alle sier at en kombinasjon av kosthold og trening er den riktige nøkkelen til suksses. Treningen klarer jeg å gjennomføre ca 4 ganger i uken, og trener da minimum 60min hvor det fokuseres på mest styrke, men også litt kondisjon. Maten derimot syns jeg er vanskelig.

Dagen i dag.

Frokost: 06.15 Havregryn m cottage cheese, sukrin og kanel.

Mellommåltid: 10.30 Eple

Lunsj: 1145 Laks m viltris og erter og gulrøtter

Mellommåltid før trening :1530 eple

Måltid etter trening: 1730 proteinshake m melk

Middag: 1840: kyllingfilet m cottage cheese go blomkål og brokkoli

kvelds: 2200 : eple

Jeg syns dette høres så utrolig mye ut? Er det noen som kan hjelpe meg her?

Tusen takk for svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27856-ned-i-vekt-men-beholde-muskler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er umulig å vite uten å se mengden med mat. For å gå ned i vekt må du rett og slett innta mindre kalorier enn du forbruker. Bruk f.eks. http://fitnessbloggen.no/regne-ut-energiforbruk/ til å få ett pekepinn på hva som er vedlikeholdsmengden din. Om du vil beholde mest mulig muskelmasse bør du fortsette å trene styrke og ikke gå over 500 kalorier i underskudd daglig, og innta ca ~1,5g protein / kg kroppsvekt. Med 500 kalorier underskudd vil du gå ned ca. 0,5 kg i uken.

Du kan jo prøve å kutte ut melken i shaken og heller bruke vann! Du kan også øke inntak av protein og minke inntak av karbohydrater, men dette er vanskelig og man føler seg crappy i lengden fordi man har så lite å gå på. Hva du spiser ser bra og sunt ut, så da er det i grunn å variere kondisjonstrening og forbrenningstrening.

Jeg vet ikke hvordan inntak av godis og slikt er, men hvis du vil ned så kan det nok hjelpe å kutte ut slike ting :p

Kanskje Periodisk Faste er noe for deg? Bare søk på det her på FB, så er det masse bra om det. Har spist etter PF i snart to uker, og er så langt veldig fornøyd. Men det er selvsagt energi ut/inn som har noe å si fremdeles da :)

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...