Gå til innhold

Kan noen gi meg tilbakemeldinger på kostholdet mitt?


ajohan

Anbefalte innlegg

Hei!

Planen er nå å gå opp i muskelmasse, er 183 cm og veier ganske nøyaktig 80 kg.

Trener styrke 3-5 ganger i uka, trenger ikke gå ned i fettprosent.

Hvis dere ser på bildet ser dere hva jeg har spist i dag, egentlig en ganske typisk dag. Frokosten er mer eller mindre alltid den samme, lunsj er som regel brød med pålegg og middag er som oftes varianter med kjøtt, fisk, kylling/kyllingkjøttdeig med 250-300 g grønnsaker/salat.

Hvordan ser for eksempel denne dagen ut (04. feb 14)? Hva burde jeg spise mer/mindre av? Totalt 2470 kcal. Tar i tillegg kreatin på morgenen.

Edit: dersom dere åpner bildet i nytt vindu burde det bli lettere å se hva som står :)

Supert med hjelp, takk på forhånd!

post-21133-14440968618201_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Mine synspunkt:

Spis mindre:

-rosiner

-brød + leverpostei

-hvit potet

Spis mer

- grønnsaker/bær

- trege karbkilder

- kjøtt/fugl

Ser du spiser laks, flott (y)

Som du skriver er dette eksempel på en dag, så regner med du varierer litt i protein- og fettkilder

Hvis du vil opp i muskelmasse kan du pent skru opp kaloriinntaket ditt - avhengig av hvor mye aktivitet du er i utenom trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om målet er å gå opp i muskelmasse må du nok spise mer. Rundt 2500 kcal høres ut som en finfin mengde energi for å holde kroppsmassen på stedet hvil, med din vekt og høyde.

Legg til et par tre skiver med en boks marell i tomat med en løk e.l. til kvelds, så har du en slags quickfix til regnestykket. Men du må heller ikke glemme fett, eller mikronæringsstoffer.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens!

Føler det rett og slett er vanskelig å spise så mye! I dag spiste jeg meg skikkelig mett (nesten litt ubehagelig mett) til både frokost, lunsj og middag + kveldsmat og endte på 3100 kalorier. Tror jeg må prøve å spise flere mellommåltider, for jeg kan ikke ligge i fosterstilling etter hvert måltid.

Jeg får prøve igjen i morgen (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens!

Føler det rett og slett er vanskelig å spise så mye! I dag spiste jeg meg skikkelig mett (nesten litt ubehagelig mett) til både frokost, lunsj og middag + kveldsmat og endte på 3100 kalorier. Tror jeg må prøve å spise flere mellommåltider, for jeg kan ikke ligge i fosterstilling etter hvert måltid.

Jeg får prøve igjen i morgen (y)

Måltidene trenger jo ikke å være så store om du bruker mer energitette matvarer som kokosolje, avokado, pinjekjerner etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som runforit påpeker kan du fint fylle på med energitette varer, så slipper du være så stappa hele tiden; det er ikke gøy! Ser ut som du uansett kan trenge mer fett i kostholdet ditt, og da slår du to fluer i én smekk.

Et lite triks kan være å justere med peanøtter på kvelden dersom du føler du ikke har spist nok. En pose inneholder jo nesten 2000 kcal så er ikke mye du trenger. Da får du energien i form av fett og protein også; ikke dumt i seg selv.

Legger ved en ca. dagsplan for meg selv (mann, 31 år, 180 cm, 72 kg), kanskje du kan hente noe derfra(?) Snacks er kvelds, og da knuser jeg mandlene i morter og har dem i yoghurten som jeg spiser ved siden av tre rista skiver med makrell i tomat, med masse pepper, og purre eller sjalottløk - veldig godt og metter akkurat passe.

post-32482-14440968813853_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens!

Føler det rett og slett er vanskelig å spise så mye! I dag spiste jeg meg skikkelig mett (nesten litt ubehagelig mett) til både frokost, lunsj og middag + kveldsmat og endte på 3100 kalorier. Tror jeg må prøve å spise flere mellommåltider, for jeg kan ikke ligge i fosterstilling etter hvert måltid.

Jeg får prøve igjen i morgen (y)

Hva spiste du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...