Gå til innhold

Teknikksjekk på Knebøy og Markløft


88Kjetil88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I de første repetisjonene i bøy mangler du en 10cm i dybde,selv om det ser ut til å bedre seg _litt_ etterhvert. Jobbe med mobiliteten og fokusere på å sette deg skikkelig.

i marken ser det ut til at du gjerne kan starte med litt lavere hofter og bedre oppspenn. Du bruker veldig lite lår og veldig mye rygg for å få stanga opp, noe som kan bli slitsomt for kroppen når det blir tungt.

Husk at stanga skal inntil kroppen hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de første repetisjonene i bøy mangler du en 10cm i dybde,selv om det ser ut til å bedre seg _litt_ etterhvert. Jobbe med mobiliteten og fokusere på å sette deg skikkelig.

i marken ser det ut til at du gjerne kan starte med litt lavere hofter og bedre oppspenn. Du bruker veldig lite lår og veldig mye rygg for å få stanga opp, noe som kan bli slitsomt for kroppen når det blir tungt.

Husk at stanga skal inntil kroppen hele tiden.

Knebøy

Ok, det skal jeg prøve å fokusere på. Er det slik som du ser det ok å ta på mer vekt slik at jeg får satt ordentlig i gang med treningen samtidig som jeg fortsetter å jobbe inn teknikken?

Markløft

Jeg lurer også her på om det er småting som jeg må jobbe med slik at det ikke er skadelig å ta på mer vekt også her eller om jeg bør få på plass disse tingene først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg sørget for å få teknikken 100% på G nå, før du begynner å legge på vektene. Løfting med dårlig teknikk er tyngre(spesiellt i mark), som gjør at du bruker mer krefter på å løfte vekter enn du strengt tatt trenger, pluss at du utsetter deg for større skaderisiko. Og så ser det så knallteit ut når folk kvartbøyer store vekter:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg sørget for å få teknikken 100% på G nå, før du begynner å legge på vektene. Løfting med dårlig teknikk er tyngre(spesiellt i mark), som gjør at du bruker mer krefter på å løfte vekter enn du strengt tatt trenger, pluss at du utsetter deg for større skaderisiko. Og så ser det så knallteit ut når folk kvartbøyer store vekter:p

hehe..oki da skal jeg jobbe med den:) takk for tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...