Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. Skulle gjerne trengt noen råd og tilbakemeldinger på knesmerter. Etter å ha trent knebøy og/eller hamstringsøvelser i slynge/på ball, får jeg småvondt på utsiden av knærne. Altså når jeg trener har jeg ikke vondt, ingen knirking eller noe, men etter at jeg er ferdig. Smerten er ikke ille, cirka 2 på en "smerteskala" fra 1-10. Men irriterer meg allikevel, spesielt når jeg er ute og tur osv.

Etter trening ser jeg ofte at utsiden av knærne har hovnet littegrann opp, men hevelsen går ned etter kort tid. Fastlegen kan jeg glemme, makan til talentløs og kunnskapssvak fyr når det gjelder knær og idrettsrelaterte problemer!

Jeg trener highbar-knebøy og mistenker at svake hamstrings kan ha en finger med i spillet....

Her er bilde på område jeg kjenner ubehaget/smerten:

post-26882-14440967132019_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/27324-r%C3%A5d-ang%C3%A5ende-kn%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Skulle gjerne trengt noen råd og tilbakemeldinger på knesmerter. Etter å ha trent knebøy og/eller hamstringsøvelser i slynge/på ball, får jeg småvondt på utsiden av knærne. Altså når jeg trener har jeg ikke vondt, ingen knirking eller noe, men etter at jeg er ferdig. Smerten er ikke ille, cirka 2 på en "smerteskala" fra 1-10. Men irriterer meg allikevel, spesielt når jeg er ute og tur osv.

Etter trening ser jeg ofte at utsiden av knærne har hovnet littegrann opp, men hevelsen går ned etter kort tid. Fastlegen kan jeg glemme, makan til talentløs og kunnskapssvak fyr når det gjelder knær og idrettsrelaterte problemer!

Jeg trener highbar-knebøy og mistenker at svake hamstrings kan ha en finger med i spillet....

fastlegen duger ikke til så mye av idrettsrelaterte skader. Vet dette av egne erfaringer. Ville fulgt rådet til Sondre.

Er det ditt ben det er bilde av? Isåfall - brace yourself og bruk foamroller på utsiden av låret

Vet du om rumble roller vil ha noe effekt på hofteleddsbøyere og stumpen? min venstre rævskinke og hofteleddsbøyer er helt forferdelig å tøye fordi de er så stram.

Litt off-topic, men la gå.

Vet du om rumble roller vil ha noe effekt på hofteleddsbøyere og stumpen? min venstre rævskinke og hofteleddsbøyer er helt forferdelig å tøye fordi de er så stram.

Litt off-topic, men la gå.

Har det vært sånn lenge? Eller forverret seg?

Vanskelig å treffe hoftebøyer med rulle, det fungerer best med massasje eller tøying - evt legg deg på en ball hvis du ikke har noen som kan massere hoftebøyerne for deg :D

Setet er litt enklere, men det vanskeligste med egenmassasje er at man gir seg for fort da det gjør så hinsides vondt, og det gjør ikke en massør :p

Annonse

Har det vært sånn lenge? Eller forverret seg?

Vanskelig å treffe hoftebøyer med rulle, det fungerer best med massasje eller tøying - evt legg deg på en ball hvis du ikke har noen som kan massere hoftebøyerne for deg :D

Setet er litt enklere, men det vanskeligste med egenmassasje er at man gir seg for fort da det gjør så hinsides vondt, og det gjør ikke en massør :p

Er de siste ukene jeg har begynt å tøye mye. Så vanskelig å si.

Det er så og si nesten helt umulig å gjøre øvelsen på 3.22 korrekt på venstresiden.

Får du vondt av vanlig knebøy? Må du ta knebøy på ball?

Får du vondt av vanlig knebøy? Må du ta knebøy på ball?

Tar kun vanlig knebøy og ikke på ball. Tar kun hamstringscurl på ball eller i slynge. Får ikke vondt under utførelse av noe, men etterpå kjenner jeg lett smerte på utsiden av knærne. Ofte med tegn på litt hevelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...