Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du får da servert mat på flyet...?

Jeg mener... fitness-livet er en ting, men det må da kunne gå an å spise vanlig mat på en flyreise en sjelden gang?

Smaker jævlig i 90% av tilfellene imo, og jeg har reist mye med fly! Snickers, frukt og nøtter er bedre. Unnlot å tipse TS om Snickers, da det ser ut for at hun foretrekker proteinbar og fitnessmat.

Smaker jævlig i 90% av tilfellene imo, og jeg har reist mye med fly! Snickers, frukt og nøtter er bedre. Unnlot å tipse TS om Snickers, da det ser ut for at hun foretrekker proteinbar og fitnessmat.

Enig i at det i sjeldne tilfeller er vanskelig å se hva en har fått servert, men det er vel heller ikke et stort problem om en er sulten. Eller så er jeg bare veldig altetende.

Annonse

Enig i at det i sjeldne tilfeller er vanskelig å se hva en har fått servert, men det er vel heller ikke et stort problem om en er sulten. Eller så er jeg bare veldig altetende.

Men blir du mett? :huh: Små porsjoner som smaker høgg! I tillegg koster ofte dritten de serverer en 100- lapp per vei, da kjøper jeg heller med mat jeg liker og blir mett av.

Blondina x) - Har inntrykk av at det er en vanlig missforståelse at det ikke går an å ha med mat på fly, men jeg har aldri hatt problemer å få inn verken brødmat, frukt eller salater.

Men blir du mett? :huh: Små porsjoner som smaker høgg! I tillegg koster ofte dritten de serverer en 100- lapp per vei, da kjøper jeg heller med mat jeg liker og blir mett av.

På langdistanseflygninger er det veldig normalt at mat(flere måltider til og med) er inkludert i flybilletten.

Annonse

Tja. Jeg pleier å ha svært få timer våken på fly, og overlever da i verste tilfelle å ikke måtte være mett gjennom en hel liten flytur? :)

Viss du er en av de heldige jævlene som får sove på fly skjønner jeg at behovet for mat er mindre. ;)

Spørs jo hvor lang flyturen er da vel, om den er innafor Norge kan man vel strengt tatt droppe niste, men utenlandsreiser er det greit å få inn noe mat, man vet jo aldri hvor lang tid det går før man får settled på hotell og spist for kvelden.

Man får jo som regel måltider med i flyturen på mange utenlandsturer, men det kjipe er at man sjelden vet på forhånd hva man får. Men det er som regel noe grove rundstykker og salat til uansett, så jeg har alltid med stekt kjøtt av et slag som kan passe om jeg absolutt ikke vil ha maten som blir servert. Om jeg vil ha det på flyet sparer jeg penger på et måltid der jeg skal, fordi jeg har kjøtt fra før. (y)

Forresten kunne de droppet søndagsprisene på maten ombord...

Hva med brødskiver med kjøttpålegg, ost, paprika, tomat, salat osv? Ganske praktisk.

Hardkokte egg, nøtter, cottage cheese blandet sammen med frukt og nøtter i en matboks er andre ideer.

Liker godt noe som heter paleokits.Vakumpakket jerky, tørket frukt og nøtter. http://www.stevespaleogoods.com/SearchResults.asp?Cat=1516

Nei, det går ikke an å ta med yoghurt og lignende ting gjennom sikkerhetskontrollen. Prøvd før..

Men ja, støtter den om å lage mat på forhånd, da kan du jo lage akkurat det du har lyst på!:)

Jeg er forresten også blant dem som spiser maten på flyet, men pleier å ha med eple og nøtter el. i tillegg. Synes maten på flyet smaker godt jeg.. Og gode, varme rundstykker også. Ser ikke helt problemet når det er snakk om en dag (eller to da, hjemreise også sannsynligvis?).

Men TS, det ser ut som du har noen gode tanker selv med speltlomper, matuffins osv. :) Ville tatt med noe nøtter/energibarer også, og frukt. Kanskje fruktsalat? :)

Det er flere grunner til at det egentlig ikke er veldig populært med medbragt mat på fly, og det er ikke bare på grunn av penger, men også av hensyn til dine medpassasjerer. Jeg er ikke nøtteallergiker selv, men vet hvor utrolig kjipt det er om folk begynner med nøttespising i nærheten av deg på fly og man er det. Men her er noen greatest hits.

Flypassasjer X. 6 timers flyvning. Dro frem ikke mindre enn to matbokser i løpet av turen. Den ene inneholdt kokte egg, den andre peppermakrell. Kommenterte høylytt hvor deilig det var å spare penger på å ikke kjøpe flymat. Stanken var legendarisk.

Flypassasjer Y. 2 timer flyvning. Det annonseres høyt over flyet at det er allergiker om bord, og de ber folk om å ikke spise nøtter. Det driter vedkommende selvsagt i, og finner frem en nøttepose som han begynner å spise på, i tillegg til at han kommenterer til sidemannen hvor teit det er at folk skal være hysteriske. (jeg sa til ham at jeg var allergikeren, for selv om det ikke var helt sant, ble det i hvert fall pinlig for ham).

Om man på død og liv skal ta med ekstra mat på fly, velg noe allergivennlig, og noe som ikke lukter alt for ille ;)

Gjest QueenWinther

Flypassasjer Y. 2 timer flyvning. Det annonseres høyt over flyet at det er allergiker om bord, og de ber folk om å ikke spise nøtter. Det driter vedkommende selvsagt i, og finner frem en nøttepose som han begynner å spise på, i tillegg til at han kommenterer til sidemannen hvor teit det er at folk skal være hysteriske. (jeg sa til ham at jeg var allergikeren, for selv om det ikke var helt sant, ble det i hvert fall pinlig for ham).

Sorry for at jeg sporer av litt, men - seriøst? Er folk virkelig sånn? Hadde jeg vært på det flyet kunne jeg endt opp med en adrenalinsprøyte rett i låret, så sånne ting er jævla ukult å gjøre.

(så, fordi jeg håper at folk hadde gjort det om jeg var ombord - takk for at du sa i fra til han.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...