Gå til innhold

Kjøpt meg ny vekt. Trenger tips


ronniba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke kjent med den. Men husk at slike vekter som det der måler kun fettprosenten din på din underkropp, siden den ikke har elektriske signaler videre oppover i kroppen din. Du har vel kun kontakt med vekten på beina ikke sant?

Men uansett så er fettprosent på disse vektene ofte svært unøyaktig og feil. Så du må ta resultatet med en klype salt. Men normal fettprosent for kvinner er mellom 20-30% hos menn 15-20%. Vann hos kvinne bør ligge mellom 45-55%, hos menn 50-60%. Muskelprosent har jeg ikke peiling på, kommer vel an på fettprosenten din det. Men det beste for å måle fettprosent er faktisk en fettklype til 199,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor unøyaktig den er? Kjøpte den i dag så er litt kjipt hvis den ikke er nøye what so ever... Tenkte å måle meg neste gang jeg er på gymmet, for å sjekke hvor stor forskjell det er på deres og min vekt.. Jeg hadde 21.9% fett og vannprosent på 52.. Hvor får man tak i en sånn klype da? Er jo greit å ha enda et middel for å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor unøyaktig akkurat din vekt er vet jeg ikke, men på veeeldig generelt grunnlag er ikke slike BIA vekter med kun måling i fotbladet veldig nøyaktig så fremt prisklassen ikke er høy. Den kan forøvrig gi en mer nøyaktig måling av fettprosent hvis vanninnholdet i kroppen er høyt. Mulig elektriske signaler "farer" bedre da, vet ikke helt.

Husk at 21,9% fett er det du har i underkroppen og vekten da antakelig beregner ut fra det den måler i underkroppen til å interpolere med estimert i overkroppen.21,9% er forresten brukbart lavt for en kvinne som ikke nødvendigvis er fitnessdronning etter min mening. En slik klype får du kjøpt på Chr Mobech i Oslo, evt x-life selger vel gode klyper også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, men hva har det å si for meg som er mann da? mtp 21,9% kroppsfett.. Skal sjekke det ut, takk for tipset... Har nettopp kommet igang med treningen igjen så regner med at det forsvinner fort. Mye av det i alle fall

Nja, som mann er det kanskje ikke så innmari lavt, men kanskje midt på treet for den mannlige befolkning i norge? Hakke peil egentlig ;-) Vekten vi uansett være kjekk å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.tretti.se/media/files/wiseguide_test_avancerade_personvaagar.pdf

http://www.tretti.no/personlig-pleie/helse/badevekter/beurer-bf-750

Eller oppfølgeren, som er dyrere: http://www.tretti.no/personlig-pleie/helse/badevekter/beurer-bf-800-svart

Den første (bf-750) burde vær ok, i forhold til pris. Ihvertfall testet og sammenlignet med en profesjonell maskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...